بازهم عرفه + گزارش تصویری بازهم عرفه + گزارش تصویری بازهم عرفه + گزارش تصویری بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازهم عرفه + گزارش تصویری بازهم عرفه + گزارش تصویری بازهم عرفه + گزارش تصویری بازهم عرفه + گزارش تصویری بازهم عرفه + گزارش تصویری

بازهم عرفه + گزارش تصویری

عرفه امروز شاهد چشم‏هاى بارانى و نیازهاى آسمانى بندگانی بود که همزمان با بارش رحمت الهی درسرزمین عرفات دست نیاز به سوی معبود دراز کردند.

بازهم عرفه، با همه راز و رمزهایش به پایان رسید؛ روزى پر از شور و شیدایى و شناخت؛ روز خوشه‏چینى بندگان از پهن دشت معرفت الهى؛ روزى که نگاه قلب‏ها، بیش از همیشه به آسمان بود؛ روزچشم‏هاى بارانى و نیازهاى آسمانى بندگانی که به سوی پروردگار خود شتافته و عاشقانه با خدای خود رازو نیاز کردند.


آرى، عرفه، روز بازگشت عارفانه از کج‏راهه گمراهى و تاریکى، به شاهراه هدایت و نور...است


همراه با حسین علیه‏ السلام


امروزدر صحرای عرفات میان این جمعیت همانند خود بسیارآمده بودند که دست نیاز به سوی معبود دراز کرده و از درگاه الهی بخشش طلب نمودند.


در مراسم امروز حاج مهدی سماواتی وحاج عباس حیدرزاده با نوایی دلنشین دعای عرفه را قرائت کردند و با هر کلام، اشک از دیده‏ها جارى شد و جمعیت یک صدا «الهى العفو» را زیرلب زمزمه کرد. حاج علی فراهانی نیز با مرثیه سرایی  در رثای امام حسین (ع) و یاران با وفایش فضای این مراسم را به کربلا پیوند زد وصدای رازو نیازها و گریه های زائران  به آسمان بلند شد.


همزمان با آغاز دعای عرفه، بارش رحمت الهی نیز شروع شد و تا پایان دعا ادامه داشت و بسیاری از زائران اشک ریزان درفضای بازفرازهای این دعای عرفانی را زمزمه کردند.


چه‏قدر شیرین است در صحرای عرفات در بر دوست نشستن و زمزمه «الهى الهى» بر لب داشتن؛ چه‏قدر زیباست بازگشت همگانى بندگان به آغوش مهربان خدایى که همه را خواهد پذیرفت؛ مگر نه آنکه خود فرموده: «اگر روى گردانان از من شدت شوق مرا به بازگشت‏شان مى‏دانستند، از نهایت شعف جان مى‏دادند»؟!


الهى! این کهکشان بى‏نهایت رحمت تو و این بندگان کوچک شرمسار؛ شاید دیر آمده ایم، ولى آمدیم. به زلال اشک‏هاى جارى بندگان صالحت در صحراى عرفات ، ما دور افتادگان از حریم عشق و عرفان را بپذیر!


درپایان دعا نیزحجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی نیز با ذکر صلوات از زائران خواست آیه " أَمَّن یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَیَکْشِفُ السُّوءَ " را پنج بار برای برآورده شدن خواسته هایشان زمزمه کنند و برای فرج آقا امام زمان (عج) ، سربلندی مسلمانان و طول عمر مقام معظم رهبری دست به دعا بردارند.




نظرات کاربران