دعای شب عرفه زائران حسینی در کربلا

نخستین مسأله‏‌ای که در شب عرفه بر آن تأکید شده، «دعا کردن» است و در روایت دارد: دعا کنید! دعای خیر کنید! و بدانید که این دعاها به اجابت می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، بین الحرمین در شب عرفه میزبان میهمانان اباعبدالله الحسین(ع) است که آمده اند تا دعای امشب را با خلوص نیت و برای آمرزش گناهان و استجابت دعا زمزمه کنند و از خدا برای رفع گرفتاری مسلمانان استمداد بطلبند.


در روایتی نقل شده است که شب عرفه هر دعای خیری که انسان بکند، به اجابت می‌رسد و برای کسی که در شب عرفه اطاعت الهی را بکند و اعمال صالحه انجام دهد، معادل صد و هفتاد سال اطاعت و عبادت است؛ یعنی از نظر پاداش چنین چیزی به او داده می‏‌شود.


باید امشب را قدر بدانیم! نخستین مسأله‏‌ای که در شب عرفه بر آن تأکید شده، «دعا کردن» است و در روایت دارد: دعا کنید! دعای خیر کنید! و بدانید که این دعاها به اجابت می‌رسد.


در روایتی از امام باقر(ع) آمده است که حضرت فرمودند: «أسرع الدعا نُجحاً للإجابة دعاء الأخ لأخیه بظهر الغیب»؛ سریعترین دعایی که به هدف اجابت می‏‌رسد، دعایی است که یک برادر مؤمن، برای برادر مؤمن دیگرش می‏‌کند و پشت سر او برایش از خدا خیر می‏‌خواهد؛ نه در حضورش.


زیارت امام حسین(ع) در روز عرفه اهمیت بسیار زیادی دارد؛ براساس روایتی: خداوند پیش از آنکه به سرزمین عرفات نظر کند، به زائران امام حسین(ع) نظر می‌افکند و این نظر افکندن در زمان‌های حساس و سرنوشت‌ساز مانند شب قدر، عید فطر، عید قربان و عید غدیر است که افضل اعمال در این زمان‌ها زیارت امام حسین(ع) است.




نظرات کاربران