غدیر، کربلا و ظهور تفصیل عرفات است غدیر، کربلا و ظهور تفصیل عرفات است غدیر، کربلا و ظهور تفصیل عرفات است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
غدیر، کربلا و ظهور تفصیل عرفات است غدیر، کربلا و ظهور تفصیل عرفات است غدیر، کربلا و ظهور تفصیل عرفات است غدیر، کربلا و ظهور تفصیل عرفات است غدیر، کربلا و ظهور تفصیل عرفات است

غدیر، کربلا و ظهور تفصیل عرفات است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با بیان اینکه نسبت بین کربلا و عرفات عموم و خصوص مطلق است، غدیر، کربلا و ظهور را تفصیل عرفات خواند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، همایش بزرگ «عرفان عرفه» حسینی با محوریت تجلی معرفت در عرفات و کربلا با حضور بیش از پانصد نفر از فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی، شنبه 20 مردادماه در سالن حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد.


حجت‌الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی در این مراسم از دانش و آگاهی، بینش و باور به علم و عمل به آن به عنوان سه شاخصه مهم برای یک معرفت کامل و اثرگذار نام برد و با اشاره به ویژگی عرفات گفت: خدا در عرفات یک مهمانی و ضیافت ویژه در خارج از حرم تدارک دیده است.


وی در ادامه با اشاره به اینکه در عرفات همه حجاج حضور دارند، به بیان نقلی از مرحوم  آیت الله العظمی فاضل لنکرانی پرداخت که وی گفته بود یقین دارد امیرالحاج نیز آنجا حضور خواهد داشت.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با بیان اینکه سرزمین عرفات محل آمرزش گناهان است و خدا در این روز به خلق خود مباهات می کند، افزود: معرفت شاخصه مهم در عرفات است چراکه راز و نیاز و زیارت به معرفت بستگی دارد.


بخش دیگری از سخنان حجت الاسلام نجفی روحانی وحانی به بیان ویژگی های زیارت کربلا اختصاص داشت که براساس روایتی از امام رضا(ع)، هرکس امام حسین(ع) را در کنار شط فرات زیارت کند، مانند این است که خدا را در عرش زیارت کرده است وخداوند او را در اعلی علیین قرار می دهد.


وی در ادامه به بررسی رابطه بین کربلا و عرفات پرداخت و با بیان اینکه نسبت بین کربلا و عرفات عموم و خصوص مطلق است، اظهار کرد: غدیر، کربلا و ظهور تفصیل عرفات است.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که می فرمایند «هرکس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلیت مرده است»، گفت: زائر امام حسین(ع) باید به حرمت امام، حق امام و ولایت امام معرفت داشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: باید حاکمیت امام را بپذیریم که در زمان غیبت، حاکمیت آن حضرت از منظر شرع به ولی فقیه جامع الشرایط سپرده شده است که امروز  آیت الله خامنه ای پرچمدار آن است و دوست و دشمن اعتراف می کنند که چنین رهبری در جهان بی نظیر است.


حجت الاسلام نجفی با اشاره به روایتی گفت: اگر به حق امام، حرمت امام و ولایت امام باور داشته باشیم و عمل کنیم و بعد به زیارت برویم، همه گناهان ما بخشیده می شود.


همایش بزرگ عرفان عرفه را بعثه مقام معظم رهبری در عراق و ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به صورت مشترک در سالن اجتماعات خاتم الانبیا(ص) حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار کردند.




نظرات کاربران