حجاج ایرانی عید قربان را در سرزمین منا جشن گرفتند حجاج ایرانی عید قربان را در سرزمین منا جشن گرفتند حجاج ایرانی عید قربان را در سرزمین منا جشن گرفتند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجاج ایرانی عید قربان را در سرزمین منا جشن گرفتند حجاج ایرانی عید قربان را در سرزمین منا جشن گرفتند حجاج ایرانی عید قربان را در سرزمین منا جشن گرفتند حجاج ایرانی عید قربان را در سرزمین منا جشن گرفتند حجاج ایرانی عید قربان را در سرزمین منا جشن گرفتند

حجاج ایرانی عید قربان را در سرزمین منا جشن گرفتند

حجاج ایرانی مستقر در سرزمین منا که در حال انجام مناسک حج تمتع هستند، یکشنبه شب – دهم ذی الحجه بنا به تقویم عربستان- عید قربان را جشن گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، این مراسم در خیمه بعثه مقام معظم رهبری و با حضور حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، «علی رضا رشیدیان» رییس سازمان حج و زیارت و جمع زیادی از علما، روحانیون و حجاج برگزار شد.


قرائت قرآن کریم توسط «سعید پرویزی» قاری بین المللی قرآن کریم، مدیحه سرایی توسط گروه تواشیح «طاها» از استان مازندران، مداحی توسط «حاج عباس حیدرزاده» از مداحان اهل بیت (ع) و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین «اکبر صمدی» واعظ بعثه از برنامه های مراسم عید سعید قربان در سرزمین منا بود.


حجت الاسلام صمدی در این مراسم با تبریک عید سعید قربان به حجاج و گرامیداشت یاد شهدای منا در سال 1394، بحث خود را به «ارزش انسان» و راههای تقویت و ارتقای آن اختصاص داد.


وی گفت: منا سرزمین آرزوها و جای استجابت دعا است و همه حجاج باید تلاش کنند از این فرصت بی نظیر برای تقویت شعائر اخلاقی و دینی بخوبی بهره ببرند.


واعظ بعثه مقام معظم رهبری با استناد به آیات قرآنی و احادیث و روایات، «ایمان به خدا»، «علم و دانش»، «تقوای الهی» و «جهاد در راه خدا» را از جمله عواملی برشمرد که ارزش انسان را بالا می برد.


حجت الاسلام صمدی تصریح کرد: حج تبلور بندگی خدا است و حاجی با اعمال و مناسکی که در آن انجام می دهد، بنده خاص خدا و در نتیجه، عزیز در میان مردم می شود.


بیش از دو میلیون و 500 هزار مسلمان از کشورهای مختلف که در مناسک حج تمتع در سال جاری شرکت کرده اند، از روز جمعه انجام این مناسک را آغاز و پس از حضور در صحرای عرفات و مشعر، از صبح امروز یکشنبه برای رمی جمرات (سنگ زدن به شیطان)، قربانی و برخی اعمال مذهبی دیگر در سرزمین منا بیتوته کرده اند.


حضور حجاج در سرزمین منا تا روز دوازدهم ذی الحجه ادامه دارد.


بیش از 88 هزارتن از این حجاج را زائران ایرانی تشکیل می دهند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران