زمزمه عاشقانه دعای عرفه زیر آفتاب سوزان کربلا + تصاویر زمزمه عاشقانه دعای عرفه زیر آفتاب سوزان کربلا + تصاویر زمزمه عاشقانه دعای عرفه زیر آفتاب سوزان کربلا + تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زمزمه عاشقانه دعای عرفه زیر آفتاب سوزان کربلا + تصاویر زمزمه عاشقانه دعای عرفه زیر آفتاب سوزان کربلا + تصاویر زمزمه عاشقانه دعای عرفه زیر آفتاب سوزان کربلا + تصاویر زمزمه عاشقانه دعای عرفه زیر آفتاب سوزان کربلا + تصاویر زمزمه عاشقانه دعای عرفه زیر آفتاب سوزان کربلا + تصاویر

زمزمه عاشقانه دعای عرفه زیر آفتاب سوزان کربلا + تصاویر

عاشقان اباعبدالله(ع) از نقاط مختلف جهان در بین الحرمین حضور یافتند و با دل های شکسته و اشک های جاری، فرازهای گوهربار دعای امام حسین(ع) را در روز عرفه زمزمه کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، روز عرفه در کربلا به مانند تاسوعا و عاشورا و ایام اربعین مملو از جمعیتی است که از نقاط مختلف جهان آمده اند تا قبر مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) را زیارت کنند.


روز عرفه، خدا به ملائکه می گوید به زمین بروید و حاجات را برآورده کنید و زائران آمده اند تا از خدای یکتا برای بخشش گناهان و برآورده شدن حاجات استمداد بطلبند.


بسیاری از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) برای این روز که به تعبیر بسیاری روز دعاست و گویی آسمان از همیشه به زمین نزدیک تر است، برنامه ریزی کرده اند تا در کربلا باشند.


ظهر کربلا، آفتاب تیز و گرما سوزان است؛ بین الحرمین جای سوزن انداختن نیست. زائران، برخی نشسته و برخی ایستاده در حال قرائت دعای گوهربار امام حسین(ع) در روز عرفه هستند.


روی سر برخی پارچه های نم دار است و برخی هم با خود چتر آورده اند و با باز کردن آن، چند نفری از نور شدید آفتاب در امان مانده اند.


دل ها شکسته و اشک ها جاری است. نوای یَا غِیَاثِی فِی کُرْبَتِی یَا وَلِیِّی فِی نِعْمَتِی زائران بلند است. زائران با هر فراز دعا اشک می ریزند و به عجز و ناتوانی خود و عظمت و بزرگی خدا اعتراف می کنند؛ چراکه لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ.


گرمای کربلا داغ و سوزان است و دل ها نیز به واسطه دعای گوهربار عرفه، گرم. گرمی هوا آزار دهنده است و گرمی دل، آرامش بخش.


زائران پس از پایان دعای روحبخش عرفه به دو سمت رهسپار می شوند، گروهی به سمت مضجع نورانی امام بی کفن(ع) و گروهی به سمت حرم سقای تشنه لب(ع) و چه زیباست این حرکت طواف گون.


| شناسه مطلب: 95721




کربلا عرفه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران