همایش بین‌المللی اربعین فراتر از یک مذهب است همایش بین‌المللی اربعین فراتر از یک مذهب است همایش بین‌المللی اربعین فراتر از یک مذهب است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش بین‌المللی اربعین فراتر از یک مذهب است همایش بین‌المللی اربعین فراتر از یک مذهب است همایش بین‌المللی اربعین فراتر از یک مذهب است همایش بین‌المللی اربعین فراتر از یک مذهب است همایش بین‌المللی اربعین فراتر از یک مذهب است

همایش بین‌المللی اربعین فراتر از یک مذهب است

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ویژگی مشترک حج ابراهیمی و اربعین حسینی را در بین المللی بودن آن دانست و گفت: همایش بین المللی اربعین فراتر از یک مذهب است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج خواستار ارائه تسهیلات بیشتر در ایام اربعین شد و گفت: هرچه رونق اربعین بیشتر شود، ندای مکتب اهل بیت(ع) به دنیا زودتر می رسد.


وی ویژگی مشترک حج ابراهیمی و اربعین حسینی را در بین‌المللی بودن آن عنوان کرد و گفت: زمانی می‌گفتند حج بین‌المللی است، اما زیارت امام حسین(ع) مخصوص شیعیان است، اما اربعین ثابت کرد که امتیاز ویژه ای نسبت به حج دارد.


معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اکنون حج و اربعین هر دو توامان مهم هستند، افزود: مسلمانان با فرق مختلف در ایام حج دور هم جمع می شوند، اما در اربعین مسیحیان و یهودیان به کربلا سفر می کنند و این موضوع نشان می‌دهد که هر دو در جایگاه خود اهمیت ویژه‌ای دارند که نباید از آن غفلت کنیم.


وی تصریح کرد: بعد بین‌المللی حج به واسطه حضور مسلمانان است، اما بعد بین‌المللی  اربعین فراتر از یک مذهب است و در دنیا سابقه ندارد که یهودیان و مسیحیان تحت تأثیر دین اسلام قرار بگیرند، اما در اربعین تحت تأثیر قرار می گیرند.


حجت الاسلام آشتیانی گفت: حضور جمعیت میلیونی در ایام اربعین با این کیفیت در دنیا سابقه ندارد و لذا دشمنان تلاش می کنند که از کمیت و کیفیت آن بکاهند، اما امام حسین(ع) با ویژگی های منحصر به فرد از همه جلو افتاده است.


وی خواستار تلاش حوزه برای رونق هرچه بیشتر موضوع اربعین شد و اظهار کرد: اربعین همه چیز را تحت تأثیر قرار داده است، بنابراین هرچه ما بیشتر تلاش کنیم و موضوع اربعین قوی تر و برجسته تر شود، ارزشمند است.


معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم البته حضور مبلغان در ایام اربعین را بسیار ارزشمند خواند و ابراز کرد: باید تسهیلات بیشتری برای زیارت اربعین ارائه شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری مراسم اعتکاف ایام رجبیه در مسجد سهله را بسیار مطلوب ارزیابی کرد، افزود: ما پرچم ها و نشانه هایی داریم که باید تقویت شود و این نشانه ها هرچه بیشتر تقویت شود، دشمنان ناچار به عقب نشینی می شوند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران