همایش بین‌المللی اربعین فراتر از یک مذهب است

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ویژگی مشترک حج ابراهیمی و اربعین حسینی را در بین المللی بودن آن دانست و گفت: همایش بین المللی اربعین فراتر از یک مذهب است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج خواستار ارائه تسهیلات بیشتر در ایام اربعین شد و گفت: هرچه رونق اربعین بیشتر شود، ندای مکتب اهل بیت(ع) به دنیا زودتر می رسد.


وی ویژگی مشترک حج ابراهیمی و اربعین حسینی را در بین‌المللی بودن آن عنوان کرد و گفت: زمانی می‌گفتند حج بین‌المللی است، اما زیارت امام حسین(ع) مخصوص شیعیان است، اما اربعین ثابت کرد که امتیاز ویژه ای نسبت به حج دارد.


معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اکنون حج و اربعین هر دو توامان مهم هستند، افزود: مسلمانان با فرق مختلف در ایام حج دور هم جمع می شوند، اما در اربعین مسیحیان و یهودیان به کربلا سفر می کنند و این موضوع نشان می‌دهد که هر دو در جایگاه خود اهمیت ویژه‌ای دارند که نباید از آن غفلت کنیم.


وی تصریح کرد: بعد بین‌المللی حج به واسطه حضور مسلمانان است، اما بعد بین‌المللی  اربعین فراتر از یک مذهب است و در دنیا سابقه ندارد که یهودیان و مسیحیان تحت تأثیر دین اسلام قرار بگیرند، اما در اربعین تحت تأثیر قرار می گیرند.


حجت الاسلام آشتیانی گفت: حضور جمعیت میلیونی در ایام اربعین با این کیفیت در دنیا سابقه ندارد و لذا دشمنان تلاش می کنند که از کمیت و کیفیت آن بکاهند، اما امام حسین(ع) با ویژگی های منحصر به فرد از همه جلو افتاده است.


وی خواستار تلاش حوزه برای رونق هرچه بیشتر موضوع اربعین شد و اظهار کرد: اربعین همه چیز را تحت تأثیر قرار داده است، بنابراین هرچه ما بیشتر تلاش کنیم و موضوع اربعین قوی تر و برجسته تر شود، ارزشمند است.


معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم البته حضور مبلغان در ایام اربعین را بسیار ارزشمند خواند و ابراز کرد: باید تسهیلات بیشتری برای زیارت اربعین ارائه شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری مراسم اعتکاف ایام رجبیه در مسجد سهله را بسیار مطلوب ارزیابی کرد، افزود: ما پرچم ها و نشانه هایی داریم که باید تقویت شود و این نشانه ها هرچه بیشتر تقویت شود، دشمنان ناچار به عقب نشینی می شوند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران