سخنران بعثه:

از خون شهیدان منا نمی گذریم سخنران بعثه:

از خون شهیدان منا نمی گذریم سخنران بعثه:

از خون شهیدان منا نمی گذریم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سخنران بعثه:

از خون شهیدان منا نمی گذریم سخنران بعثه:

از خون شهیدان منا نمی گذریم سخنران بعثه:

از خون شهیدان منا نمی گذریم سخنران بعثه:

از خون شهیدان منا نمی گذریم سخنران بعثه:

از خون شهیدان منا نمی گذریم
سخنران بعثه:

از خون شهیدان منا نمی گذریم

سخنران بعثه مقام معظم رهبری تاکید کرد: از خون شهیدانمان در فاجعه منا نمی گذریم و پیگیررسیدن به همه حق و حقوق خود در این زمینه هستیم.

به گزارش ستاد خبری حج، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم راشد یزدی» در مراسم « یادواره شهدای گرانقدر منا و مسجدالحرام» در سرزمین منا گفت:« ما ملتی هستیم که محال است شهیدان خویش را فراموش کنیم و به همین دلیل، مساله شهدای منا باید زنده بماند».


مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه منا و مسجدالحرام دوشنبه شب به همت بعثه مقام معظم رهبری با حضور حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، «علی رضا رشیدیان» رییس سازمان حج و زیارت ، نمایندگان بعثه های مراجع عظام تقلید و جمع زیادی از علما، روحانیون و حجاج ایرانی در خیمه بعثه ایران در سرزمین منا برگزار شد.


راشد یزدی گفت: سنگینی غم شهادت حجاجی که بر اثر سوءتدبیر در مسجدالحرام و بی تدبیری در منا جان خود را از دست دادند، همواره بر دل ملت ما احساس می شود.


وی افزود: جای زخم این فاجعه بر جگر ملت ایران مانده و با گذشت زمان التیام نمی یابد.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه نماینده وقت رهبر معظم انقلاب در امور حج و زیارت و همه مسئولان این حوزه تاکنون تا جایی که توانسته اند در این زمینه تلاش و فعالیت کرده اند، گفت: اینها (دولت عربستان سعودی) می دانند ما دست بردار نیستیم و حق خانواده شهدا را می گیریم.


وی افزود: خون افراد مومن و کسانی که هنوز در لباس احرام بودند، در این فاجعه ریخته شده که حتی از حرمت کعبه بالاتر است.


راشد یزدی گفت: رهبر معظم انقلاب بر پیگیری حقوق شهدا مصر هستند و به همین دلیل، نه کسی از این موضوع دست برداشته و نه کوتاه خواهیم آمد.


این جمله وی با تکبیر حاضران، تایید شد.


اشاره سخنران بعثه مقام معظم رهبری به اظهارات برادر شهید غضنفر رکن آبادی از شهدای فاجعه منا است که در یک برنامه تلویزیونی مدعی شده بود مسئولان ایرانی که سال گذشته برای گفتگو پیرامون حج ۹۸ به عربستان رفته بودند، توافق‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند که تمام مسئولیت فاجعه منا در خصوص شهادت حاجیان ایرانی در منا را پذیرفته‌ و قبول کرده‌اند که طرف مقصر این حادثه ایران است.


راشد یزدی در بخش دیگری از سخنانش، از ایران به عنوان ابرقدرت معنوی جهان در حال حاضر نام برد و تاکید کرد: پرچم جمهوری اسلامی ایران امروز از مقدس ترین و محبوبترین پرچم های دنیا است.


وی افزود: پرچم ایران اکنون بر بام قلبهای ملل کره زمین در اهتزاز است و این ملتها هستند که برای ما مهم هستند نه دولتها.


سخنران بعثه تصریح کرد: ما قلب ملتهای دنیا را تسخیر کرده ایم و باید قدر این نعمت و شرایط را بدانیم.


راشد یزدی این عزت و محبوبیت را ثمره جانفشانی های شهیدان برای دفاع از کشور و آرمانهای انقلاب دانست و بر تداوم راه آنان تاکید کرد.


در این مراسم ، حاج کریم منصوری قاری بین المللی قرآن کریم آیاتی ازکلام الله مجید را تلاوت کرد، حاج علی فراهانی از مداحان اهل بیت (ع) در سوگ شهیدان فاجعه منا و مسجدالحرام نوحه خواند، گروه تواشیح طاها از استان مازندران به اجرای سرودی در سوگ شهدای فاجعه منا پرداخت و قاریان عضو کاروان نور، نیز «اسماءالحسنی» را بطور دسته جمعی زمزمه کردند.




نظرات کاربران