رواق حضرت زهرا(س) میزبان جشن بزرگ عید قربان شد

همزمان با روز دهم ذی الحجه رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی میزبان جشن بزرگ عید قربان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، جشن بزرگ عید سعید قربان در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی با حضور جمع کثیری از بانوان زائر و مجاور و همچنین گروهی از دختران نوجوان از جامعه قاریان سراسر کشور برگزار شد.


طاهره شعبانی کارشناس دینی و سخنران حرم رضوی در این ویژه برنامه طی سخنانی به بیان عظمت عید سعید قربان پرداخت و گفت: هر روزی که انسان بتواند بر نفس خود غالب شود عید قربان است.


وی افزود: آیات 99 تا صد و یازده سوره صافات به عظمت عید سعید قربان اشاره دارد و داستان رویای صادقه حضرت ابراهیم(ع) در مورد و ذبح فرزندش اسماعیل را بیان می‌کند که آنها بدون یک لحظه شک و یا مکث تسلیم امر پروردگار شدند.


وی با بیان اینکه از این داستان می‌توان درس‌های بزرگی گرفت، عنوان کرد: ما برای رسیدن به مقام قرب الهی باید نفس اماره که به فرموده قرآن همواره امر به بدی می‌کند را  قربانی کنیم.


 این کارشناس مذهبی افزود: برای رسیدن به خدا نه تنها نفس اماره بلکه هرچیزی که در زندگی برای ما عزیز است را باید فدای عزیزترین که خداوند است کنیم و خود را از بند تعلقات دنیوی رها کنیم.


وی بیان کرد: اگر انسان در این دنیا از تعلقات مادی مانند مال و ثروت، فرزند، موقعیت اجتماعی و ... گذشت می‌تواند به خدا برسد وگرنه نفس بر او غالب می‌شود و لحظه مرگ دل کندن از این دنیا و تعلقات آن برایش سخت خواهد بود.


شعبانی نمونه افرادی که در همین زمان روی همه تعلقات دنیوی پا گذاشتند و در راه خدا نفس خود را قربانی کردند، شهید حججی و همه شهدای مدافع حرم دانست و ابراز کرد: ما باید از زندگی این افراد درس بگیریم. چرا آنها در خدا فنا شدند و به حیات ابدی و جاودان دست پیدا کردند.


| شناسه مطلب: 95743




عید قربان حرم رضوی



مطالب مرتبط

نظرات کاربران