سومین روز رمی جمرات در منا + فیلم

در روز دوازدهم ذی الحجه سومین روز رمی جمرات سه گانه در منا ، انبوه زائران از کشورهای مختلف بعد از اقامه نماز صبح به سمت جمرات در حرکتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در ادامه اعمال حج تمتع که مصادف با دوازدهم ذی الحجه سومین روز"ایام تشریق" می باشد حجاج با رمی جمرات (سه گانه) از منا به مکه باز می گردند.



حجاج بیت الله الحرام با به پایان بردن اعمال خود در منا، در مکه  بقیه اعمال خود شامل طواف و نماز طواف، سعی بین صفا و مروه وطواف نساء و نماز طواف نساء را انجام می دهند.


در روز دوازدهم ذی الحجه ازدحام جمعیت حاجیان کشورهای مختلف که ندای الله اکبرشان در فضا شنیده میشد در ساعات اولیه رمی درجمره کبری (آخرین جمره ) بیش از دور روز گذشته بود و نیروهای سعودی مستقر دراین محل از ایستادن جمعیت جلوگیری کرده و آنها را به سمت خروجی ها هدایت می کنند.



طبق برنامه ریزی انجام شده ، کاروان های حجاج کشورمان نیز با اذان ظهر از سرزمین منا عازم مکه می شوند. براساس اعلام واحد نقل ترددی، برنامه بازگشت زائران کشورمان در دو مرحله انجام می‌شود. مرحله اول عملیات انتقال زائران پس از نیمه شب شرعی دوشنبه شب(11 ذی الحجه) با 200 دستگاه اتوبوس انجام شد. عملیات انتقال مابقی حجاج هم  با 400 دستگاه اتوبوس بعد از اذان ظهر شروع می‌شود. بخشی اززائران نیز که هتل هایشان به جمرات نزدیک است قرار است پس از رمی جمرات سه گانه پیاده راهی محل اسکان خود شوند.


حدود دو میلیون و پانصد هزار زائردر مراسم حج 98 حضور دارند که امروزجمرات سه گانه ( صغری، وسطی و کبری ) را از بعد ازطلوع آفتاب تا غروب آفتاب سنگباران میکنند.




نظرات کاربران