بندگی خدا انسان را به اوج کمال می رساند

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با بیان اینکه مقام بندگی بالاترین مقام معنوی انسان است و او را به اوج‌ کمال می رساند، گفت: تبعیت از ولایت انسان را به مقام عبودیت می رساند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، جلسه توجیهی روحانیان و مداحان عتبات عالیات، پیش از ظهر امروز (22 مردادماه) در سالن جلسات دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار شد که در آن از مقام عبودیت و بندگی خداوند از منظر احادیت سخن گفته شد.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در این جلسه با بیان حدیثی قدسی درباره اهمیت بندگی خدا، گفت: اگر انسان از خداوند اطاعت کند عالم هستی با او هماهنگ می شود و به میزانی که انسان قرب به حق پیدا می کند، مظهر اسماء حسنای حق تعالی می گردد.


وی با بیان اینکه نقطه اوج انسان مقام بندگی و عبودیت است و به میزانی که از خدا صادقانه اطاعت کنیم، درعالم نقش آفرین می شویم، تصریح کرد: مقام بندگی بالاترین مقام معنوی انسان است.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در ادامه اهمیت بحث ولایت را متذکر شد و با اشاره به اینکه تعداد انبیاء و ائمه معصومین(ع) مشخص و معین است و کم و زیاد نمی شود، گفت: عبودیت بالاترین مقام انسان است.


در این جلسه افزون بر بیان مسائل شرعی مورد ابتلاء، به پرسش های حاضران پاسخ گفته شد.


| شناسه مطلب: 95762




کربلا عبودیت



مطالب مرتبط

نظرات کاربران