پایان بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان پایان بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان پایان بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پایان بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان پایان بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان پایان بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان پایان بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان پایان بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان

پایان بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان

بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان امروز (سه شنبه) دوازدهم ذی الحجه در سرزمین منا پایان یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجاج بیت الله الحرام پس از سه روز بیتوته درمنا، از ظهر امروز خروج ازمنطقه منا را آغاز کرده و وارد مکه‌مکرمه شدند.


بر پایه این گزارش، امروز تعداد زیادی از حجاج کشورهای مختلف که ازمنا خارج شده بودند، از مسیرهای مختلف مجددا به این منطقه بازگشتند تا رمی جمرات سه گانه را انجام دهند.


زائران اهل تشیع از ظهر روز دوازدهم ذی الحجه و دیگر حجاج ساعتی پس از آن، بعد از رمی جمرات سه‌گانه، خروج از منا را آغاز کردند.


امسال بیش از 86 هزار ایرانی به حج مشرف شدند که حضورشان در زمان‌هایی خاص نظیر سنگ ‌زدن به جمرات در روز آخر در لابه‌لای جمعیت عظیم حج گزار،  کاملا محسوس بود.


راهنماهای ایرانی و غیرایرانی نیز درمسیرهای حرکت راهپیمایان در نقاط مختلف منا حضور داشتند و زائران را به مسیرهای مورد نظر هدایت می کردند.


از ساعت حدود 13 بوقت محلی (14:30 دقیقه بوقت تهران) خیابان های مکه مکرمه شاهد ترافیک سنگینی است که تاکنون هم ادامه دارد و عملا تردد خودروها بسیار کند شده است لذا بسیاری از زائران ترجیح دادند که با پای پیاده خود را به محل اسکان شان در مکه برسانند.


 




نظرات کاربران