داستان مسخ شدن انسان های نافرمان داستان مسخ شدن انسان های نافرمان داستان مسخ شدن انسان های نافرمان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
داستان مسخ شدن انسان های نافرمان داستان مسخ شدن انسان های نافرمان داستان مسخ شدن انسان های نافرمان داستان مسخ شدن انسان های نافرمان داستان مسخ شدن انسان های نافرمان

داستان مسخ شدن انسان های نافرمان

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با اشاره به جمله امام حسین(ع) بر بالین زهیر بن قین به بیان داستان مسخ شدن انسان های نافرمان پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، مراسم سخنرانی بِعثه مقام معظم رهبری، صبح امروز (23 مردادماه) با حضور زائران ایرانی و دلباختگان حسینی در حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد.


حجت الاسلام محسن اویسی در این مراسم با اشاره به فراز «مُصیبَةً ما اَعْظَمَها وَاَعْظَمَ رَزِیَّتَها فِی الإسْلامِ وَفِی جَمیعِ السَّماواتِ وَالاْرْضِ اَللّـهُمَّ» از زیارت عاشورا گفت: عاشورا بی نظیرترین حادثه در طول تاریخ خلقت است.


وی در ادامه با اشاره به نحوه شهید شدن زهیر بن قین، افزود: امام حسین(ع) پس از شهادت زهیر بر بالین وی آمد و چنین فرمود «اى زهیر، خداوند تو را از رحمتش دور نگرداند و قاتلانت را لعنت کند. شبیه آن لعنتى که مسخ شدگان به شکل بوزینه گان و خوکان را فراگرفت».


سخنران بِعثه مقام معظم رهبری در کربلا با بیان اینکه امام حسین(ع) 10 جمله بسیار پر رمز و راز را بالای سر 10 شهید کربلا فرموده اند، جمله آن حضرت بر بالین زهیر بن قین را مورد اشاره قرار داد و در این زمینه داستان مسخ شدن انسان های نافرمان را مطرح کرد.


وی با اشاره به آیات 60 سوره مائده، 65 سوره بقره و 66 سوره اعراف، گفت: حق تعالی به وسیله حضرت موسی(ع)، از قوم یهود خواسته بود تا روز جمعه را بزرگ شمرند و در این روز کارهای مادّی و دنیوی را ترک گویند و به امور معنوی و اخروی بپردازند.


حجت الاسلام اویسی ادامه داد: یهودیان از این امر الهی سربرتافته، جمعه را برای کسب و کار و شنبه را برای تعطیلی برگزیدند؛ آنان شنبه را عظیم‌ترین روزها می‌دانستند. از این روی، قهر و کیفر الهی شامل حالشان شد و شکار در روز شنبه برایشان حرام گردید.


وی گفت: یهودیان برای حلال کردن آنچه که خداوند برایشان حرام فرموده بود، به حیله و فریب متمسّک شدند و در کنار دریا، حوضچه‌ها و استخرهایی را ساختند تا بتوانند از راه جوی‌ و کانال‌های متعدّدی که به دریا راه پیدا کرده بودند؛ ماهی‌ها را جمع کنند.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری اظهار داشت: صبح شنبه‌ کانال‌ها را می‌گشودند تا ماهی‌ها به حوضچه‌ها وارد شوند و در آخرِ روز که ماهی‌ها قصد بازگشت می‌کردند، دریچه‌ها را می‌بستند و روز یک‌شنبه‌ ماهیان به دام افتاده در حوض‌ها را صید می‌کردند.


وی با بیان اینکه خداوند یهودیان نافرمان را لعنت کرد و همگی تبدیل به میمون های ریز و درشت شدند، گفت: حق‌تعالی، پس از سه روز، باد و باران بنیان کن نازل فرمود؛ تا جایی‌که همگی به هلاکت رسیدند و هیچ مسخ شده‌ای در آن شهر باقی نماند.


براساس روایات اسلامی، مسخ‏شدگان زندگی طولانی نداشتند، و حیاتشان برای چند روزی بود و بعد از مدتی از این دنیا مى‏رفتند، و نسلى هم از آنها به وجود نمى‏آمد، و بصورت کل مسخ فقط در یک نسل خلاصه می شود.


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران