تقدیر رئیس سازمان حج وزیارت از خدمات دست اندرکاران حج 98 + فیلم

رئیس سازمان حج و زیارت ازتلاش ها و خدمات دست اندرکاران و بخش های مختلف در ایام تشریق قدردانی کرد

علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در پایان عملیات ایام تشریق از تلاش ها و خدمات همه مدیران وپرسنل این سازمان و واحدهای دست اندرکار و بعثه مقام معظم رهبری در خدمات رسانی به حجاج بیت الله الحرام و برگزاری مطلوب این ایام قدردانی کرد.


رشیدیان در پایان ایام تشریق و بازگشت بیش از 88 هزار حاجی کشورمان از منا به مکه مکرمه افزود: ایام تشریق در شرایط بسیار خوب و توام با آرامش و نظم و انضباط خاصی برگزار شد و زائران کشورمان توانستند در فضایی آرام توام با شور و نشاط به دوراز دغدغه اعمال خود را به خوبی انجام دهند.


وی با اشاره به اینکه دراین ایام در منا جز کمبود جا و فضا که امری طبیعی است مشکل دیگری وجود دارد ، افزود: تمامی واحدها و بخش های دست اندرکار ازمدیران و خدمه پر تلاش کاروان ها و بانوان دستیار، مدیران و پرسنل مجموعه ها و نیزآشپزخانه ها ، همچنین واحدهای اسکان ، تغذیه وتدارکات ، حمل و نقل ، راهنمایان ، امداد ، هیات پزشکی و غیره وظایف خود را در عین فشردگی به خوبی انجام دادند که شایسته تقدیراست.


وی اظهار کرد : حوزه نمایندگی ولی فقیه نیز برنامه های فرهنگی ویژه ای را برای زائران تدارک دیده بود که  به نحو مطلوبی انجام شد و روحانیون، معین و معینه ها در این ایام با حضور هماهنگ و مستمر در کنار زائران بر انجام صحیح و دقیق مناسک و اعمال آنها نظارت و راهنمایی لازم را داشتند.


وی افزود : مدیران، امور اجرایی حجاج را در نهایت حساسیت و دقت پیگیری و دنبال کردند و در مجموع همه در یک تعامل و هماهنگی و ارتباط منسجم و به هم پیوسته تلاش کردند عملیات حج بویژه در سه روز ایام تشریق در عرفات و منا با کیفیت مطلوب توام با آرامش برگزار شود.


رشیدیان تصریح کرد : در سایه این همت و تلاش بی وقفه کارگزاران حج و زیارت و حوزه نمایندگی ولی فقیه این ایام و مراسم و اعمال مربوطه به نحو مطلوبی به انجام رسید و زائران هم رضایت نسبی از این خدمات و تلاش ها داشتند خدمتی که ان شاءالله رضایت الهی را در پی خواهد داشت.


بر پایه این گزارش، رشیدیان همچنین عصرروز دوازدهم ذی الحجه و همزمان با بازگشت حجاج کشورمان از منا به مکه و استقرار در هتل هایشان با حضور در دفترموسسه مطوفین حجاج ایرانی مستقر در منا از همکاری آنان در موفقیت عملیات حج 98 و خدمت رسانی به زائران کشورمان تقدیرکرد.


وی در دیدار با مسئول دفتر نمایندگی این موسسه در منا با اشاره به اینکه امسال خدمات نسبت به سنوات گذشته بسیار بهتر بود، گفت: همکاری ، همراهی و مدیریت جدید موسسه مطوفین ایران و مکاتب نه گانه قابل تقدیر است.


وی افزود: انشاءالله سال آینده با توجه به تجارب و انگیزه خوبی که در این موسسه و مکاتب وجود دارد شرایط اقامتی حجاج را در عرفات و منا بهتر کنیم.



وی در ادامه از بخش های مختلف دفتر نمایندگی این موسسه دیدن کرد.


بر اساس قوانین جاری عربستان، خدمات در مشاعرمقدس به حجاج کشور‌های جهان از طریق ۶ موسسه مطوفین که زیر نظر وزارت حج عربستان فعالیت می‌کنند ارائه می‌شود و در این میان یک موسسه به عنوان موسسه مطوفین حجاج ایران خدمات رسانی به حجاج جمهوری اسلامی ایران را ارائه می‌دهد.


رئیس سازمان حج وزیارت همچنین در ادامه بازدیدهای خود در منا با حضور در مرکز پزشکی هلال احمر کشورمان و مرکز پزشکی سعودی در این منطقه از خدمات پزشکی و درمانی ارائه شده به زائران ایرانی در مشاعر و ایام تشریق تقدیر و تشکر کرد.




نظرات کاربران