آستان قدس به دنبال تسهیل‌گری برای نهادهای مردمی در اربعین است آستان قدس به دنبال تسهیل‌گری برای نهادهای مردمی در اربعین است آستان قدس به دنبال تسهیل‌گری برای نهادهای مردمی در اربعین است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آستان قدس به دنبال تسهیل‌گری برای نهادهای مردمی در اربعین است آستان قدس به دنبال تسهیل‌گری برای نهادهای مردمی در اربعین است آستان قدس به دنبال تسهیل‌گری برای نهادهای مردمی در اربعین است آستان قدس به دنبال تسهیل‌گری برای نهادهای مردمی در اربعین است آستان قدس به دنبال تسهیل‌گری برای نهادهای مردمی در اربعین است

آستان قدس به دنبال تسهیل‌گری برای نهادهای مردمی در اربعین است

مدیرعامل بنیاد کرامت امام رضا (ع) در دومین همایش فعالان اربعین حسینی که با حضور یک‌صد موکب دار عراقی و 10 موکب دار بین‌المللی در مشهد برگزار شد، گفت: آستان قدس به دنبال تسهیل‌گری برای نهادهای مردمی در اربعین حسینی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، محسن منصوری مدیرعامل بنیاد کرامت امام رضا (ع) و رئیس ستاد اربعین آستان قدس رضوی صبح امروز در نخسین روز از دومین همایش بین‌المللی فعالان اربعین حسینی که در تالار قدس کتابخانه حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد گفت: در این همایش دو روزه در خدمت موکب داران و فعالین عرصه اربعین حسینی هستیم.


وی افزود: این نشست به‌منظور هم‌افزایی فعالان اربعین برگزار می‌شود که به مدت دو روز در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر امام رضا (ع) ادامه خواهد داشت و حدود یک‌صد موکب دار عراقی و 10 موکب دار بین‌المللی در این همایش حضور دارند.


رئیس بنیاد کرامت امام رضا (ع) اظهار کرد: از اهداف همایش می‌توانم به تضارب افکار بین موکب داران، مباحث انتقال تجربیات، آگاهی بخشی و ارتقا مبانی اربعین و سایر موارد اشاره کرد.


منصوری خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی به‌عنوان یک‌نهاد ملی و بین‌المللی در مراسم اربعین حسینی حضورداشته و به دنبال تصدی‌گری نیست بلکه تسهیل گر و پشتیبان جریان‌های مردمی هستیم.


منصوری بیان کرد: اربعین در طول سال‌های گذشته بزرگ‌ترین پدیده فرهنگی اجتماعی و مذهبی در جهان بوده است که با حرکت مردمی و مبتنی بر عشق گسترده مردم شکل‌گرفته است. آستان قدس رضوی نیز با مشارکت خیرین در سال‌های گذشته حضور پررنگی در این مراسم داشته است و بنا داریم این نقش‌آفرینی را امسال نیز تقویت کنیم.


وی تصریح کرد: آستان قدس رضوی در بعد مالی این فعالیت را با کمک خیرین و در بعد اجرایی با مشارکت فعالان مردمی انجام خواهد داد. از طرفی سعی شده است در موضوع اربعین در جایگاه دستگاه‌ها و مسئولان دولتی و همچنین مردم قرار نگیریم و بیشتر بر خلأها و کارهای بر زمین‌مانده تمرکز کنیم و نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنیم.


دبیر ستاد اربعین حسینی آستان قدس رضوی افزود: در موضوع اربعین آستان قدس رضوی پنج اولویت را مدنظر قرار داده است که اولین آن خدمت‌رسانی در نقاط خلأ و فقدان خدمات مطلوب مانند استقرار در نقاط مرزی در مهران و میرجاوه است، همچنین اولویت دوم بر تقویت ابعاد فرهنگی اربعین است و آستان قدس رضوی به‌عنوان یک‌نهاد فرهنگی از سال‌های گذشته به این موضوع ورود پیداکرده است و حتی بنا داریم که امسال کنگره بین‌المللی شعر اربعین را با حضور جمع زیادی از شاعران آیینی برگزار کنیم.


در این همایش موکب دارانی از ایران و کشورهای عراق، پاکستان، بحرین، لبنان، یمن، افغانستان و بلژیک حضور دارند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران