ادب زیارت زائر را عرشی می کند ادب زیارت زائر را عرشی می کند ادب زیارت زائر را عرشی می کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ادب زیارت زائر را عرشی می کند ادب زیارت زائر را عرشی می کند ادب زیارت زائر را عرشی می کند ادب زیارت زائر را عرشی می کند ادب زیارت زائر را عرشی می کند

ادب زیارت زائر را عرشی می کند

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، ادب را بزرگ ترین سرمایه بشری خواند و برای هر عبادتی، آدابی را لازم دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، مراسم سخنرانی بِعثه مقام معظم رهبری، صبح امروز (24 مردادماه) با حضور زائران ایرانی و دلباختگان حسینی در حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد.


حجت الاسلام حسین بهجتی در این مراسم با اشاره به حدیثی، ادب را بزرگ ترین سرمایه بشری خواند و برای هر عبادی آدابی را لازم دانست و افزود: رعایت آداب زیارت، زائر را عرشی می کند.


وی با اشاره به معنای ادب اظهار داشت: ادب دو گونه است، ادب گفتاری و ادب رفتاری و تمام کسانی که به مقام بالایی نائل گشته اند، هر دو ادب را رعایت کرده اند، همچنان که انبیای الهی قبل از رسیدن به مقام نبوت، ادب زندگی و رابطه با خدا را به طور دقیق رعایت کردند.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا افزود: انبیا و ائمه معصومین(ع) در ادعیه و مناجات های خود هر خواسته ای را بسیار مؤدبانه، متواضعانه و خاشعانه از خدا درخواست می کردند.


وی در ادامه با بیان حدیثی از امام صادق(ع) اظهار داشت: امام حسین(ع) از عرش به زائران خود در کربلا نظر می کند و از جدّش رسول اکرم(ص) تقاضا می کند که برای آنها دعا و استغفار کند، لذا زائران وقتی با معرفت و رعایت ادب زیارت به کربلا می آیند، گناهان آنها بخشیده می شود.


حجت الاسلام بهجتی با استناد به حدیثی دیگر گفت: کسی که با معرفت و رعایت ادب حضور امام را زیارت کند، همانند آن است که خداوند را در عرش زیارت کرده است و این گونه زائران از نظر اندیشه و روح و روان عرشی می شوند و خداوند به آنها مباهات می کند.


| شناسه مطلب: 95801




کربلا زیارت زیارة



مطالب مرتبط

نظرات کاربران