رحمانی فضلی: بیش از 80 درصد فعالیت‌های اربعین مردمی انجام می‌گیرد رحمانی فضلی: بیش از 80 درصد فعالیت‌های اربعین مردمی انجام می‌گیرد رحمانی فضلی: بیش از 80 درصد فعالیت‌های اربعین مردمی انجام می‌گیرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رحمانی فضلی: بیش از 80 درصد فعالیت‌های اربعین مردمی انجام می‌گیرد رحمانی فضلی: بیش از 80 درصد فعالیت‌های اربعین مردمی انجام می‌گیرد رحمانی فضلی: بیش از 80 درصد فعالیت‌های اربعین مردمی انجام می‌گیرد رحمانی فضلی: بیش از 80 درصد فعالیت‌های اربعین مردمی انجام می‌گیرد رحمانی فضلی: بیش از 80 درصد فعالیت‌های اربعین مردمی انجام می‌گیرد

رحمانی فضلی: بیش از 80 درصد فعالیت‌های اربعین مردمی انجام می‌گیرد

وزیر کشور با اشاره به حضور میلیونی زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی گفت: بیش از 80 درصد فعالیت‌های اربعین مردمی انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در نخستین روز از دومین همایش بین‌المللی فعالان اربعین حسینی که در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، گفت: ما امروز توفیق داریم پس از 1400 سال دورهم جمع‌شویم و در مسیر زلال و شفاف حقیقت خدمت جزئی انجام دهیم، اگر این خدمت از سر خلوص باشد جامعه از برکات آن بهره می‌شود.


وی افزود: علیرغم مخالفت‌ها، بغض‌ها، کینه‌ها، جنگ‌ها و... دین اسلام در مسیر حق خود دل‌های مردم را سیراب می‌کند و چون منطبق با فطرت انسانی است در قلب انسان‌ها جا می‌گیرد.


وزیر کشور گفت: انسان‌ها به دنبال زندگی مسالمت‌آمیز و صلح هستند، تمامی مکاتبی که مدعی چنین موضوعاتی در جهان بودند الآن با شکست مواجه شدند، نتیجه مادی‌گرایی نتوانسته به نیازهای جامعه بشری پاسخ دهد و تنها دین اسلام توانسته انسان‌ها را در این راه اغنا بخشد.


وی تصریح کرد: یک روز با جنگ، یک روز با تحریم، یک روز با القاعده، یک روز با سلفی گری و ... می‌خواهند چهره زلال رحمانی دین را خشن، ضد صلح و افرادی نافرمان و قانون ناپذیر نشان دهد ولی امروز می‌گوییم تمامی این جریانات وابسته به خود استکبار است و باهدف هم انجام می‌شود.


رحمانی فضلی ادامه داد: امروز چه کسی در دنیای اسلام و چه کسی در دنیا نمی‌داند که جریان داعش که جریان تکفیری است وابسته به چه کسی است؟ چه کسی فرق و تمایز به آموزه‌های الهی و آموزه‌های شیطانی نمی‌گذارد؟ هرچه این رنگ‌های آغشته به تزویر کنار رود، هرچند برای ما و دنیای اسلام هزینه دارد ولی از آن‌طرف برای ما این قدرت را دارد که همگان سره را از ناسره تشخیص می‌دهند و این‌ها از اثرات اربعین و اعتقادات دینی ما دارد.


وی تأکید کرد: مسئله اربعین مسئله شیعه و اهل تسنن و فارس و عرب نیست، مسئله اربعین موضوع انسانی است که به همه انسان‌های آزادی‌خواه و انسان‌هایی که با ذات خود زندگی می‌کنند برمی‌گردد و به همین دلیل این مراسم در بین مردم جاری می‌شود.


وزیر کشور یادآور شد: بیش از 10 میلیون انسان در یک موعد محدود در آرامش و امنیت و در برادری و صفا در یکجا جمع می‌شود و به هم در کمال آرامش کمک می‌کنند. چگونه می‌شود ایران بیش از 2 میلیون و 300 هزار زائر را با تأمین همه امکانات و زیرساخت‌ها ظرف 20روزه به کشور دوست و همسایه (عراق) اعزام می‌کند؟ این صورت‌مسئله است چراکه همه مردم ما تلاش می‌کنند تا این جریان انجام شود چراکه بیش از 80 درصد کار از طرف مردم انجام می‌شود.


وی گفت: موضوع اربعین موضوع برادری و صلح و رحمت است که بین مردم ما و مردم عراق، بین مسئولان ما و مسئولان عراق به نحو شایسته جاری است و این کارها بر مبنای پروتکل‌های رسمی نیست و بر اساس عشق و اخلاق است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران