روحانیان و مداحان عتبات الگوی صبر و بردباری برای زائران باشند روحانیان و مداحان عتبات الگوی صبر و بردباری برای زائران باشند روحانیان و مداحان عتبات الگوی صبر و بردباری برای زائران باشند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روحانیان و مداحان عتبات الگوی صبر و بردباری برای زائران باشند روحانیان و مداحان عتبات الگوی صبر و بردباری برای زائران باشند روحانیان و مداحان عتبات الگوی صبر و بردباری برای زائران باشند روحانیان و مداحان عتبات الگوی صبر و بردباری برای زائران باشند روحانیان و مداحان عتبات الگوی صبر و بردباری برای زائران باشند

روحانیان و مداحان عتبات الگوی صبر و بردباری برای زائران باشند

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) از روحانیان و مداحان خواست که برای زائران عتبات در صبر و بردباری الگو باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، جلسه توجیهی روحانیان و مداحان عتبات عالیات، پیش از ظهر امروز (24 مردادماه) در سالن جلسات دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار شد که در آن حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی به بیان سه خصلت مؤمن از دیدگاه امام رضا(ع) پرداخت.


وی با بیان اینکه حضرت می فرماید مؤمن، مؤمن واقعی نیست، مگر آن که سنتی از پروردگارش، سنتی از پیامبرش و سنتی از امامش داشته باشد، رازداری، مدارایی و صبوری در زمان پریشانی و تنگدستی را سه خصلت مؤمن برشمرد.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق همچنین افزود: روحانیان و مداحان کاروان ها باید رازدار و سرّ نگهدار زائران باشند و با آنان با وفق و مدارا برخورد کنند و وفق و مدارایی را الگوی رفتاری خود قرار دهند.


وی با اشاره به مشکلات و سختی های سفر زیارتی عتبات، روحانیان و مداحان را دعوت به صبوری در برابر این مشکلات کرد و گفت: در هر سفری ممکن است ناخواسته مشکلی پیدا شود اگر روحانی و مداح کاروان در برابر آن صبور باشد، زائران نیز از او الگو می پذیرند و سختی ها برایشان شیرین می شود.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مسئله ارشاد جاهل پرداخت و افزود: خدا از علما تعهد گرفته است که مردم را در احکام دینی ارشاد کنند، اما ارشاد جاهل در موضوعات لازم نیست. مگر موضوع خیلی مهم باشد مانند در خطر بودن جان فردی که در این صورت ارشاد لازم است تا آسیبی به او نرسد.


در این جلسه افزون بر بیان مسائل شرعی مورد ابتلاء، به پرسش های حاضران پاسخ گفته شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران