جشن میلاد خجسته امام هادی در مکه مکرمه جشن میلاد خجسته امام هادی در مکه مکرمه جشن میلاد خجسته امام هادی در مکه مکرمه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جشن میلاد خجسته امام هادی در مکه مکرمه جشن میلاد خجسته امام هادی در مکه مکرمه جشن میلاد خجسته امام هادی در مکه مکرمه جشن میلاد خجسته امام هادی در مکه مکرمه جشن میلاد خجسته امام هادی در مکه مکرمه

جشن میلاد خجسته امام هادی در مکه مکرمه

حجت الاسلام راشد یزدی در مراسم جشن میلاد خجسته امام علی النقی الهادی در مکه یکی از شرایط پیامبری، رهبری و امامت را طهارت مولود دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم جشن میلاد خجسته امام علی النقی الهادی با حضور پرشور زائران ایرانی عصر روز پنج شنبه در هتل ویولت مکه برگزار شد.


در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط حاج حمیدرضا احمدی وفا ، حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی در سخنانی ابراز امیدواری کرد خداوند عبادت حجاج را به احسن وجه قبول فرماید و همه ثواب هایی را که از این عبادت به عباد صالح خود عنایت کرده به زائران نیز مرحمت فرماید.


وی انسان را فرآورده ۶ محل دانست و افزود: این شش محل شامل صلب پدر، رحم مادر، دامن مادر، محیط منزل، محیط جامعه و اماکن آموزشی است و جامعه‌ای سالم خواهد بود که این شش مکان را سالم نگه دارد و اگر جامعه به دلیل نقص این اماکن ناموزون شود در روحیه افراد اجتماع نیز اثر می گذارد.


وی با تاکید بر این که حساس ترین فراز عمر فرزندان در اماکن آموزشی می‌گذرد و قطعاً این موضوع روی جامعه نیز تاثیر خواهد گذاشت، تصریح کرد: قدرت تربیت می‌تواند روحیات و خلق انسان را که منشاء آن صلب پدر و رحم مادر است، اصلاح کند.


حجت الاسلام راشد یزدی با بیان اینکه صلب پدر خلق و خوی و عادات را به فرزندان منتقل می کند، اظهار داشت: یکی از شرایط پیامبری، رهبری و امامت، طهارت مولود است و نباید نطفه معصومین در ظروف غیر پاکیزه قرار گیرد.


وی گفت: جوانی خدمت پیامبر آمد و گفت می خواهم ازدواج کنم راهنمایی بفرمایید. حضرت به او فرمود: سعی کن مادر خوبی برای بچه هایت انتخاب کنی.


حجت الاسلام راشد یزدی به صفات نقش مادری و همسری زن اشاره کرد و گفت: آنچه یک فرد هنگام ازدواج توجه دارد صفاتی مانند سیما و ظاهر همسر است که جلب توجه می‌کند.


وی ادامه داد: اصالت و نجابت و عفاف به نقش مادری باز می‌گردد که اخلاق انسان را به فرزند منتقل می کند. حضرت علی (ع) می فرماید اگر کسی اخلاقش خوب است بدانید که مادرش اخلاق خوبی دارد.


وی با بیان این که نقش مادر در تربیت فرزند بسیار مهم است، گفت: مادر حضرت هادی(ع) بانوی بزرگواری از اهل مغرب بود  که به او سوسن می گفتند و مسیر امامت از دامان او ادامه یافت.


حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به اینکه حضرت امام هادی (ع) یک دختر و سه پسر داشت، تصریح کرد: بعد از امام رضا (ع) تمام بچه های امام هادی و امام جواد را ابن الرضا (پسران) و بنت الرضا (دختران) می گفتند.


وی با اشاره به اینکه بعد از امام رضا دیگر فرقه‌ای در شیعیان به وجود نیامد، گفت: علت این موضوع آن بود که در زمان بنی عباس مطرح کردن مسئله امام و امامت ممنوع بود.


وی با بیان اینکه امام هادی (ع) هشت ساله بود که به امامت رسید، بیان داشت: امام هادی و امام عسکری علیهم السلام در شهرک نظامیان زندگی می کردند چرا که متوکل عباسی زنده ماندن آن ها را نیز تحمل نمی کرد از این رو ولایتشان تا ۳۴ سالگی بیشتر طول نکشید.


همچنین در این مراسم حاج عباس حیدرزاده مداح اهل بیت در جمع زائران بیت الله الحرام اشعاری را در مدح امام هادی (ع) قرائت کرد.


 


 




نظرات کاربران