توصیه های رییس ستاد مکه به زائران مدینه بعد توصیه های رییس ستاد مکه به زائران مدینه بعد توصیه های رییس ستاد مکه به زائران مدینه بعد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه های رییس ستاد مکه به زائران مدینه بعد توصیه های رییس ستاد مکه به زائران مدینه بعد توصیه های رییس ستاد مکه به زائران مدینه بعد توصیه های رییس ستاد مکه به زائران مدینه بعد توصیه های رییس ستاد مکه به زائران مدینه بعد

توصیه های رییس ستاد مکه به زائران مدینه بعد

رییس ستاد حج و زیارت در مکه مکرمه، به زائرانی که پس از انجام مناسک حج تمتع به مدینه النبی میروند و به حجاج «مدینه بعد» معروف هستند، توصیه کرد با ساماندهی و نظم بخشی به اتاقهای هتل محل استقرار خود، منزلت شهروندان ایرانی را نزد دیگران حفظ کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «اکبر رضایی» در دستورالعملی که پنجشنبه شب در آستانه اعزام نخستین کاروانهای مدینه بعد انتشار یافت، «ملاحظات خروج از مکه  وعزیمت به مدینه منوره» را برای زائران مدینه بعد بیان کرد.


در این دستورالعمل از زائران خواسته شده است جهت حفظ منزلت زائران ایرانی نزد عوامل بومی و مدیر عربی هتل، قبل از تحویل اتاق، نسبت به ساماندهی و نظم‌بخشی آن، خاموش کردن تجهیزات سرمایشی و روشنایی اتاق، بستن تمامی درب و پنجره‌‌ها و دیگر اقدامات لازم اقدام کنند.


رییس ستاد مکه همچنین به زائران توصیه کرده است قبل از ترک اتاق، با بررسی همه زوایای آن از جا نماندن وسایل شخصی خود اطمینان حاصل کنند.


رضایی تصریح کرد: استقرار کاروان‌ها در مکه بر اساس جدول زمان‌بندی ستاد حج و زیارت تنظیم شده است. به همین خاطر، همه زائران می‌بایست بر اساس دستورالعمل ستاد، در روز و ساعت تعیین شده هتل را تخلیه و همراه کاروان خود، مکه را ترک کنند.


به گفته وی، تمامی زائران کاروانها با اتوبوسهای تعیین شده از مقابل هتل مکه به سوی مدینه حرکت خواهند کرد.


رضایی با اشاره به مسافت 420 کیلومتری مکه تا مدینه که طی آن حدود پنج ساعت طول می کشد، به زائران اطمینان داد که اتوبوسها از تسهیلات لازم برای رفاه حال آنان برخوردارند و تغذیه بین راهی نیز برای آنان در طول مسیر تدارک دیده شده است.


وی به زائران توصیه کرد در طول مسیر تا رسیدن به مدینه به استراحت بپردازند تا برای زیارت اولیه  حرم شریف نبوی انرژی کافی داشته باشند.


به گفته رضایی، به محض رسیدن اتوبوسها به مدینه و انتقال وسایل زائران به اتاقهای هتل خود در شهر پیامبر، همه اعضای کاروان در لابی هتل اجتماع خواهند کرد تا در ساعت اعلام شده به صورت دسته جمعی به سوی مسجدالنبی و قبرستان بقیع حرکت کنند.


نخستین گروه از زائران مدینه بعد پس از انجام مناسک حج تمتع، به تعداد دو هزار و 227 نفر پنجشنبه شب مکه مکرمه را به سوی مدینه منوره ترک کردند.


این افراد قرار است چهار شب و پنج روز در شهر پیامبر اقامت و مرقد حضرت محمد(ص) و ائمه مظلوم بقیع (ع) را زیارت کنند و سپس، راهی ایران شوند.


شماری از حجاج ایرانی مدینه قبل نیز به منظور بازگشت به کشور از طریق فرودگاه بین المللی مدینه رهسپار این شهر شده اند.


بازگشت تمامی 86 هزار و 500 حاجی ایرانی به وطن طبق برنامه اعلام شده توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) تا 17 شهریور به طول خواهد انجامید.


بازگشت حجاج ایرانی به کشور از طریق فرودگاههای جده و مدینه صورت می گیرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران