فعالیت 18 مسئول فرهنگی و 3 معینه در مدینه منوره فعالیت 18 مسئول فرهنگی و 3 معینه در مدینه منوره فعالیت 18 مسئول فرهنگی و 3 معینه در مدینه منوره بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فعالیت 18 مسئول فرهنگی و 3 معینه در مدینه منوره فعالیت 18 مسئول فرهنگی و 3 معینه در مدینه منوره فعالیت 18 مسئول فرهنگی و 3 معینه در مدینه منوره فعالیت 18 مسئول فرهنگی و 3 معینه در مدینه منوره فعالیت 18 مسئول فرهنگی و 3 معینه در مدینه منوره

فعالیت 18 مسئول فرهنگی و 3 معینه در مدینه منوره

مسئول فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره گفت:‌ ۱۸ مسئول فرهنگی به همراه بخش اهل سنت و 3 معینه در مدینه فعال هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد خبری حج، نشست مسئولین فرهنگی مجموعه ها در هتل مراج الطیبه عصر امروز شنبه برگزار شد. در این نشست حجت الاسلام والمسلمین علی پروانه مسئول امور فرهنگی بعثه در مدینه منوره با اشاره به اینکه ۱۸ مسئول فرهنگی به همراه بخش اهل سنت در مدینه فعال هستند، گفت: پیشنهاد شده یک خانم معینه در مجموعه‌ها که چند هتل و چندین کاروان را مدیریت می‌کند، مستقر شود و پاسخگوی زائران کاروان‌ها باشد.


حجت الاسلام پروانه افزود: امسال ۲۰ معینه در سفر حج حضور داشتند که سه نفر در مدینه و مابقی در مکه فعالیت می کنند. امیدواریم در آینده به سمتی برویم که همه معینه‌ها در مجموعه‌ها مستقر شده و پاسخگوی زائران تمامی کاروان‌ها باشند چرا که در حال حاضر کاروانهای ۸۵ تا 115 نفری فاقد خانم معینه بوده و فقط روحانی کاروان دارند.


مسئول امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه با بیان اینکه مسئولین فرهنگی علی رغم مسئولیت‌های دیگری که در هتل‌ها برعهده دارند در رابطه با امور فرهنگی این مسئولیت را پذیرفته و زحمات زیادی می‌کشند و باید از آنها تقدیر و تشکر کرد، بیان داشت: همه تلاش ها بر این است تا زائران با انجام اعمال صحیح به وطن بازگردند.


به گفته وی، یکی از مباحث مبتلابه زائران مربوط به احکام است که تلفن افراد مستقر در استفتائات ۲۴ ساعته زنگ می خورد و آماده پاسخگویی به مسائل شرعی هستند.


حجت الاسلام و المسلمین پروانه، رسالت مجموعه های فرهنگی را فراهم کردن بستر کار برای ارتقاء بیشتر معنویات زائران دانست و افزود: مدیریت و کنترل زائر باید در دستور کار قرار بگیرد و پیشانی کار فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری محفل انس و معرفت است که باید با برنامه ریزی و زمان بندی صحیح به شکل مطلوب از آن بهره برداری شود.


وی ادامه داد: حتماً باید شورای فرهنگی هتل با حضور روحانی و مدیر کاروان تشکیل شود تا زائران از برنامه های فرهنگی و معنوی بیشتر استفاده کنند.


وی از دیگر برنامه‌های فرهنگی را فصل میهمانی مربوط به حفظ قرآن زائران دانست و تصریح کرد: برنامه ریزی‌های خوبی برای برگزاری مراسم پرفیض و معنوی دعای کمیل و ندبه در هتل‌های محل استقرار زائران ایرانی در مدینه منوره صورت گرفته است.




نظرات کاربران