نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی: امسال بیشترین حضور زائران ایرانی را در مساجد مکه داشتیم نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی: امسال بیشترین حضور زائران ایرانی را در مساجد مکه داشتیم نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی: امسال بیشترین حضور زائران ایرانی را در مساجد مکه داشتیم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی: امسال بیشترین حضور زائران ایرانی را در مساجد مکه داشتیم نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی: امسال بیشترین حضور زائران ایرانی را در مساجد مکه داشتیم نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی: امسال بیشترین حضور زائران ایرانی را در مساجد مکه داشتیم نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی: امسال بیشترین حضور زائران ایرانی را در مساجد مکه داشتیم نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی: امسال بیشترین حضور زائران ایرانی را در مساجد مکه داشتیم

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی: امسال بیشترین حضور زائران ایرانی را در مساجد مکه داشتیم

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی اعلام کرد: امسال در طول موسم برگزاری حج، بیشترین میزان حضور زائرانی ایرانی در طول سالهای پس از انقلاب اسلامی در مساجد شهر مکه مکرمه رخ داده است.

به گزارش ستاد خبری حج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» در حاشیه برگزاری گردهمایی علمی فرهیختگان کاروانهای اهل سنت در شهر مکه مکرمه افزود: مسلمانان کشورهای مختلف و جمعی از مردم عربستان امسال از حضور برادران و خواهران شیعه خود در مساجد استقبال می کنند و ارتباط میان آنها خوب و دوستانه است.


وی تصریح کرد: مسلمانان اهل سنت که در مساجد مکه مکرمه برای نمازجماعت حاضر می شوند هیچ تفکیکی بین خود و شیعیان نمی گذارند و همانند دیگر مسلمانان با آنها رفتار می کنند.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت یادآور شد که در پی توصیه مقام معظم رهبری در تیرماه گذشته به حجاج ایرانی مبنی بر حضور در نمازهای جماعت مسجدالحرام ، مسجدالنبی و نمازهای مساجد محلی در مکه مکرمه، امسال جمع زیادی از ایرانیان به جای برگزاری نمازجماعت در نمازخانه هتل های محل اقامت، در صفوف دیگر مسلمانان در مساجد شهر مکه نمازهای خود را اقامه کردند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: اولویت همه حجاج ایرانی، اقامه نمازجماعت در مسجدالحرام و مسجدالنبی است اما به دلیل بعد مسافت و گرمای هوا، نمازگزاران ایرانی اغلب نمازهای جماعت ظهر را در مساجد محلی نزدیک به هتل های محل استقرار خود برگزار می کنند.


وی همچنین از استقبال گسترده فرهیختگان اهل سنت از «گردهمایی علمی فرهیختگان کاروانهای اهل سنت ایران» در شهر مکه مکرمه خبر داد.


این گردهمایی روز شنبه با عنوان «حج؛ خودسازی، اخوت دینی ، تمدن اسلامی» با حضور دههاتن از علما، اساتید دانشگاهها و فرهیختگان اهل سنت کاروانهای حج ایران برگزار شد.


مسئول بعثه مقام معظم رهبری گفت: استقبال خوبی از ناحیه فرهیختگان اهل سنت از این همایش صورت گرفته بود و موضوع آن نیز مهم بود زیرا اگر قرار است تمدن اسلامی محقق شود، مقدمه آن، خودسازی و اخوت دینی است.


وی افزود: شیعه و سنی در حقیقت دو عضو یک پیکره به نام اسلام هستند و در ایران اسلامی، اهل سنت مانند شیعیان پیروی دقیق از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه همه مردم ایران اعم از شیعه و سنی همواره با یکدیگر همراه و همگام هستند، تصریح کرد: هم اهل تسنن و هم اهل تشیع تامین منافع ملی و دینی خود را در این می بینند که کشور را بسازند و همکاری و همگرایی قوی با یکدیگر داشته باشند.


سرپرست حجاج ایرانی گفت: در جهان اسلام نیز جز برخی گروههای تندرو که نگاههای محدود و محلی دارند، قاطبه اهل سنت از برادران شیعه خود در جمهوری اسلامی به گرمی استقبال می کنند.


وی خاطرنشان کرد: متاسفانه، برخی گروههای تندرو که دچار توهم هستند، با رفتارهای خود به منافع جهان اسلام لطمه می زنند و موجب خدشه دار شدن وحدت و همبستگی اسلامی می شوند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران