تجلیل از آزادگان سرافزار در مکه مکرمه تجلیل از آزادگان سرافزار در مکه مکرمه تجلیل از آزادگان سرافزار در مکه مکرمه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تجلیل از آزادگان سرافزار در مکه مکرمه تجلیل از آزادگان سرافزار در مکه مکرمه تجلیل از آزادگان سرافزار در مکه مکرمه تجلیل از آزادگان سرافزار در مکه مکرمه تجلیل از آزادگان سرافزار در مکه مکرمه

تجلیل از آزادگان سرافزار در مکه مکرمه

در نشستی صمیمی با حضور سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج وزیارت از آزادگان دفاع مقدس درمکه مکرمه تجلیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، مراسم تقدیر و تجلیل از آزادگان دست اندرکارحج 98 عصر شنبه (26مرداد) با حضورنماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج وزیارت در مکه مکرمه برگزار شد.


حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در این دیدار صمیمی از روز ورود آزادگان به میهن اسلامی به عنوان یک روز استثنایی یاد کرد که همه مردم خوشحال بودند.


سرپرست حجاج ایرانی با تجلیل از این یادگاران دفاع مقدس، اظهار داشت: مردم حتی با رفتن به شهرهای مرزی به استقبال عزیزان آزاده رفتند تا نخستین کسانی باشند که آنها را بعنوان سمبل مقاومت و پایمردی ایران اسلامی در آغوش می کشند.


وی با اشاره به اینکه آزادگان هم در مقاومت در زندان های رژیم بعث و هم در بازگشت به وطن، برگهای زرینی را رقم زدند، گفت: آزادگان در آن شرایط سخت از این امتحان سرافراز بیرون آمدند که بخش زیادی از آن مرهون تلاش ها ، هدایت ها و تدابیرسید خداجوی حجت السلام والمسلمین سید علی اکبر ابو ترابی فرد بود.


نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه در تحمل مشقات و سختی ها الگوی حجت السلام والمسلمین ابو ترابی فرد امام علی (ع) بود، افزود: این سید بی ادعا درچنین مکتبی تربیت یافته و آموزش دیده بود و توانست  دشمن را بزانو در آورد.


وی سپس به گوشه ای از مجاهدت های حضرت علی (ع) در کنار نبی مکرم اسلام اشاره کرد و گفت: حجت الاسلام ابوترابی فرد هم با نگاه به آن مدال دارتاریخ اسلام ، در تمام دوران سخت اسارت خم به ابرو نیاورد و و در راه خدا صبور بود.


وی خطاب به آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس گفت: شما در چنگال دشمن سختی ها را به جان خریدید تا عزت ایران اسلامی حفظ و دین در این کشور حاکم شود.


در ادامه این دیدار،آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت هم از آزادگان بعنوان ستارگان درخشان ایستادگی و مقاومت یاد کرد که باید دلاوری هایشان را پاس داشت .


وی گفت: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در آسمان تیره و تار اسارت، خورشید گرما بخشی برای الگوهای صبر و ایثار بود که در حال شکل گرفتن بودند.


آقای رشیدیان با اشاره به اینکه یادگاران دفاع مقدس اسارت را به واژه زیبای آزادگی تبدیل کردند،  افزود: آزادگان با پایمردی و استقامت خود عزت ، کرامت، سربلندی و پیشرفت را برای کشور رقم زدند.


وی گفت: سخت گیری هایی که برای سرکوب شما صورت گرفت، نتوانست روح بلند شما را از هدف تان دور کند زیرا کسی که طریق حق را بیابد آن راه را ادامه خواهد داد.


وی افزود: درسایه جانبازی ها، مجاهدت ها و فداکاریهای شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز است که امروز ایران اسلامی در مقابل کسانی که می خواهند اراده شان را بر ما تحمیل کنند محکم ایستاده است و از ارزش های دینی خود دفاع می کند.


وی خطاب به حاضران افزود: دراین شرایط ، شما این ظرفیت را دارید که پاک بودن را حفظ کنید و خدمتگزار بی ادعای زائران بیت الله الحرام باشید.


بر پایه این گزارش، در پایان این دیدار حجت الاسلام احدی به نمایندگی از آزادگان حاضر در این دیدار، حفاظت از ارزش های دینی و اسلامی و تلاش برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران را در شرایط کنونی ضروری دانست و گفت: ما با عزت و افتخار همچنان در این راه گام برخواهیم داشت. 


 


 




نظرات کاربران