سبقت از اهل بیت(ع) سرمنشأ همه انحرافات است سبقت از اهل بیت(ع) سرمنشأ همه انحرافات است سبقت از اهل بیت(ع) سرمنشأ همه انحرافات است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سبقت از اهل بیت(ع) سرمنشأ همه انحرافات است سبقت از اهل بیت(ع) سرمنشأ همه انحرافات است سبقت از اهل بیت(ع) سرمنشأ همه انحرافات است سبقت از اهل بیت(ع) سرمنشأ همه انحرافات است سبقت از اهل بیت(ع) سرمنشأ همه انحرافات است

سبقت از اهل بیت(ع) سرمنشأ همه انحرافات است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، سبقت از اهل بیت(ع) را سرمنشأ همه انحرافات در طول تاریخ دانست و گفت که اسلام با هرگونه افراط و تفریط مخالف است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت الاسلام حسین بهجتی در جمع زائران ایرانی در حرم سیدالشهدا (ع) با بیان این که سبقت از ائمه اطهار(ع) سرمنشأ همه انحرافات و اعوجاج ها در طول تاریخ بوده است، گفت: اسلام دین افراط و تفریط نیست و با هرگونه افراط و تفریط مخالف است.


وی ایجاد جریان سقیفه و وجود خوارج را به سبب سبقت گرفتن بر خدا، پیامبر خدا(ص) و اهل بیت(ع) عنوان کرد و افزود: صدمات جبران ناپذیری که این افراد بر پیکره اسلام وارد کردند، هنوز هم تأثیرات تخریبی خود را نشان می دهد.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با بیان اینکه گروه‌های تروریستی داعش و طالبان از اهل‌بیت(ع) سبقت گرفتند و منحرف شدند، خاطرنشان کرد: قرآن تأکید می کند که در رفتار، گفتار و حکم دادن سبقت بر پیامبر و امام نگیرید.


حجت الاسلام بهجتی در ادامه بر اطاعت محض از اهل بیت(ع) تأکید کرد و افزود: آنچه که پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) فرمودند را به درستی و دقت عمل کنیم، نه عقب بمانیم و نه جلو بیفتیم که سعادت دنیا و آخرت در گرو همین یک مطلب است.


وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع)، گفت: چه بسا کسانی که سنگ دوستی اهل بیت(ع) را به سینه می زنند اما نمی دانند که عمل و رفتارشان ضربه زدن به اهل بیت(ع) است چراکه در رفتار، گفتار و احکام اطاعت از اهل بیت(ع) نداشته اند.


مسئول دفتر بعثه رهبری در کربلا با بیان اینکه سبقت از اهل بیت(ع) جامعه را به پرتگاه سقوط می کشاند، افزود: کسانی هستند که از پیامبر و امام جلو افتاده اند و به آن بزرگواران نسبت خدایی می دهند در حالی که حضرات معصومین(ع) خود را بنده خدا می دانند.


وی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) می فرمایند که دو دسته افراد به ما ضربه می زنند، دسته ای درباره ما غلو می کنند و دسته ای دیگر شأن ما را حفظ نکرده، ما را نشناختند و مقام و منزلت ما را در حد یک انسان بسیار معمولی پایین آوردند.




نظرات کاربران