جشن غدیر در جوار حرم پیامبر برگزار شد جشن غدیر در جوار حرم پیامبر برگزار شد جشن غدیر در جوار حرم پیامبر برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جشن غدیر در جوار حرم پیامبر برگزار شد جشن غدیر در جوار حرم پیامبر برگزار شد جشن غدیر در جوار حرم پیامبر برگزار شد جشن غدیر در جوار حرم پیامبر برگزار شد جشن غدیر در جوار حرم پیامبر برگزار شد

جشن غدیر در جوار حرم پیامبر برگزار شد

جشن غدیر در جوار حرم پیامبر و با حضور پرشور زائران بیت الله الحرام برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، بمناسبت عید سعید غدیر، محفل انس و معرفت با موضوع «غدیر»  با حضور پرشور و گرم زئران شهر پیامبر و سخنرانی حجت الاسلام صمدی یزدی عصر روز یکشنبه (27 مرداد) در هتل روابی الزهرا در جوار حرم نبوی برگزار شد.


در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین صمدی یزدی با اشاره به تولد امیرالمومنین علی (ع) در خانه کعبه و مقایسه آن با تولد حضرت عیسی (ع)، گفت:‌ نام امیرالمومنین را خداوند متعال انتخاب کرد. او جانشین بلافصل حضرت محمد (ص) است.


وی به رشادت‌ها و غزواتی که حضرت علی، پیامبر را همراهی کرد، پرداخت و افزود:‌ در جریان فتح مکه پیامبر با کمک امیرالمومنین بت‌های کعبه را شکستند.


حجت الاسلام صمدی با اشاره به واقعه غدیرخم بیان داشت: وقتی روایات و تاریخ را بررسی می‌کنید به وضوح مشخص است که پیامبر می‌خواهد جانشین انتخاب کند و نه چیز دیگری. البته همه اصحاب و یاران پیامبر نیز آن موقع بیعت کردند و «بَخِــّن بَخِـّن یا علی» گفتند.


وی سرنوشت افرادی را که در واقعه غدیر حضور داشتند در سه گروه دسته‌بندی کرد و بیان داشت: گروه اول مانند سلمان و ابوذر پای بیعت خود با امیرالمومنین ماندند. گروه دوم به دلیل حب ریاست طلبی و مقام پرستی مخالفت کردند و شمشیر کشیدند و سومین گروه آنهایی بودند که تبریک گفتند اما پس از رحلت پیامبر (ص) منافقانه برخورد کردند و ماجراهای پس از آن را به وجود آوردند که آثار آن تا قیامت نیز باقی خواهد ماند.


در این مراسم حاج مهدی سماواتی در وصف امیرالمومنین و واقعه غدیرخم جشن بزرگ ولایت به مدیحه سرایی پرداخت.


 


 




نظرات کاربران