عملیات توسعه خیمه گاه امام حسین(ع) نهایی شد + تصاویر عملیات توسعه خیمه گاه امام حسین(ع) نهایی شد + تصاویر عملیات توسعه خیمه گاه امام حسین(ع) نهایی شد + تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عملیات توسعه خیمه گاه امام حسین(ع) نهایی شد + تصاویر عملیات توسعه خیمه گاه امام حسین(ع) نهایی شد + تصاویر عملیات توسعه خیمه گاه امام حسین(ع) نهایی شد + تصاویر عملیات توسعه خیمه گاه امام حسین(ع) نهایی شد + تصاویر عملیات توسعه خیمه گاه امام حسین(ع) نهایی شد + تصاویر

عملیات توسعه خیمه گاه امام حسین(ع) نهایی شد + تصاویر

عملیات توسعه فضای داخلی خیمه گاه امام حسین(ع) که در جنوب غربی حرم مطهر آن حضرت قرار دارد و اوایل امسال از طرح تسقیف آن پرده برداری شده بود، نهایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، عملیات توسعه فضای داخلی خیمه گاه امام حسین(ع) که اوایل آذرماه 97 مسقف سازی آن به پایان رسیده بود و اوایل امسال نیز از طرح تسقیف آن پرده برداری شد، دیگر نهایی شده است.


خیمه‌گاه حسینی در جنوب غربی حرم سیدالشهدا(ع) قرار دارد و یکی از اماکن زیارتی است که طرح توسعه آن از سال 96 آغاز شده بود و به گفته حاج فاضل ابودکه مسئول خیمه گاه، اجرای این طرح به دلیل مشکلات اقتصادی کشور عراق در زمان مبارزه با گروهک های تکفیری داعش به مدت زمان سه سال به تأخیر افتاد.


در این طرح ساخت چند گنبد کوچک که هر کدام نشانه یک خیمه است، پیش‌بینی شده و قرار بود فضای بیشتری از اطراف خیمه‌گاه مسقف شود تا زائران بتوانند به راحتی به زیارت بپردازند که از بین ۶ خیمه، خیمه امام حسین(ع) به عنوان بزرگ‌ترین خیمه‌ها در نظر گرفته شد.


طرح مسقف‌سازی خیمه‌گاه حسینی اوایل اذرماه 97 به پایان رسیده است و هم‌اکنون با اتمام طرح توسعه خیمه‌گاه و احداث خیمه‌ها در این مکان، چهار ضریح مطهر تعویض گشته و خیمه ها به شکل خیمه های عربی قدیمی طراحی شده اند.


مسئول خیمه گاه حسینی در این زمینه می گوید: چهار ضریح اهدایی محبان اهل بیت(ع) از جمهوری اسلامی ایران در این مکان مقدس نصب شده است.


سقف خیمه گاه حسینی به مساحت هزار و دویست متر مربع با بهترین نوع کاشی کربلایی مزیّن شده به برخی سور و ادعیه، کاشی کاری شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران