دیدارهیئتی از شیعیان سنگال با سرپرست حجاج ایرانی درمکه دیدارهیئتی از شیعیان سنگال با سرپرست حجاج ایرانی درمکه دیدارهیئتی از شیعیان سنگال با سرپرست حجاج ایرانی درمکه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدارهیئتی از شیعیان سنگال با سرپرست حجاج ایرانی درمکه دیدارهیئتی از شیعیان سنگال با سرپرست حجاج ایرانی درمکه دیدارهیئتی از شیعیان سنگال با سرپرست حجاج ایرانی درمکه دیدارهیئتی از شیعیان سنگال با سرپرست حجاج ایرانی درمکه دیدارهیئتی از شیعیان سنگال با سرپرست حجاج ایرانی درمکه

دیدارهیئتی از شیعیان سنگال با سرپرست حجاج ایرانی درمکه

شیخ خضرمی وان نائب رئیس مجلس علمای اهل بیت سنگال در صدر هیئتی از اعضای این مجلس با نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی درمکه مکرمه دیدار و گفتگو کرد.

 


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، آقای شیخ خضرمی وان و هیئت همراه با حضور در بعثه مقام معظم رهبری درمکه مکرمه با حجت الا سلام والمسلمین سید عبدالفتاح  نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.


در این دیدارکه چند تن از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری نیزحضور داشتند سرپرست حجاج ضمن ابراز خرسندی از دیدار با جمعی از شیعیان و دوستداران اهل بیت در سنگال، اظهار داشت: حج  و حضور مسلمانان از سراسر جهان در سرزمین وحی ظرفیت ممتاز و فوق العاده ای است که در هیچیک از ادیان نمونه آن وجود ندارد.


نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت همچنین عبادت و پرستش خداوند و بندگی در مقابل ذات اقدس الهی را ازاهداف خلقت انسان ذکر کرد و گفت: مسیری را که حضرت ابراهیم و پیامبر رحمت ترسیم کرده اند شیفتگان و علاقمندان ازسراسر جهان را تا به امروز برای زیارت خانه خدا و انجام مناسک حج به این سرزمین می کشاند.


وی با بیان اینکه حکمت این اجتماع شکوهمند را نمی توان صرفا انجام اعمال و مناسک حج دانست، افزود: در آیات شریفه منافع دنیوی و اخروی حج ذکر شده است که عبادت و بندگی از منافع اخروی آن می باشد وآنچه که به جهان اسلام رونق و انرژی می بخشد جزء منافع دنیوی است.


حجت الا سلام والمسلمین نواب با اشاره به مشکلاتی و درگیری هایی که بین مسلمانان وجود دارد، تصریح کرد: ازظرفیت حج می توان برای یافتن راهکارهایی که به  آرامش و دوستی در جهان اسلام بیانجامد، بهره برد.


در این دیدارآقای شیخ خضرمی وان نیز با اشاره به آیه 27 سوره حج " وَأَذِّنْ فِی النَّاسِ بِالْحَجِّ یَأْتُوکَ رِجَالًا وَعَلَىٰ کُلِّ ضَامِرٍ یَأْتِینَ مِنْ کُلِّ فَجٍّ عَمِیقٍ " اظهار داشت: ما هم معتقدیم که مسلمانان در حج گردهم می آیند تا ازمنافع آن بهره مند شوند.


نائب رئیس مجلس علمای اهل بیت سنگال با اشاره به اینکه حج می تواند محبت و دوستی میان مسلمانان را تقویت کند، افزود: نشر مکتب اهل بیت از ثمرات جمهوری اسلامی ایران است و این نظام با مواضع ثابت و حکیمانه رهبری درحال پیشرفت است.


در ادامه این دیدارچند تن ازاعضای مجلس علمای اهل بیت سنگال درباره فعالیت های مراکز تحت مدیریت خود در شهرهای مختلف این کشور گزارش دادند و از خدمات فراوانی که جمهوری اسلامی ایران به مسلمانان ارائه می دهد، تقدیر کردند.


نماینده ولی فقیه نیز درپایان این دیدار آثار مثبت  این رفت و آمدها و گفت و شنودها را در مسیر خدمت به دین و اهل بیت یادآور شد وافزود: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت آمادگی دارند تجربیات خود در حوزه حج را با هدف هم افزایی در این حوزه به سنگال انتقال دهند. 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران