ولایت غدیری و شهادت عاشورایی دو بال پرواز شیعه ولایت غدیری و شهادت عاشورایی دو بال پرواز شیعه ولایت غدیری و شهادت عاشورایی دو بال پرواز شیعه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ولایت غدیری و شهادت عاشورایی دو بال پرواز شیعه ولایت غدیری و شهادت عاشورایی دو بال پرواز شیعه ولایت غدیری و شهادت عاشورایی دو بال پرواز شیعه ولایت غدیری و شهادت عاشورایی دو بال پرواز شیعه ولایت غدیری و شهادت عاشورایی دو بال پرواز شیعه

ولایت غدیری و شهادت عاشورایی دو بال پرواز شیعه

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق ولایت غدیری و شهادت عاشورایی را دو بال پرواز شیعه خواند و از غدیر، کربلا و ظهور به عنوان ارکان خط تشیع علوی نام برد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، همایش بزرگ غدیر تا کربلا (از ولایت تا شهادت) با محوریت تبیین اسلام علوی و اموی(اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی) ویژه فرهیختگان حوزه و دانشگاه، دوشنبه (28 مردادماه) در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد.


در این مراسم که به همت دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا و ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در سالن اجتماعات خاتم الانبیا(ص) حرم مطهر سیدالشهدا(ع) برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی به تبیین فلسفه غدیر و چرایی حادثه عاشورا پرداخت.


وی در ادامه با اشاره به موضوع این همایش علمی که به نام «از غدیر تا کربلا، از ولایت تا شهادت» مزین شده است، ولایت غدیری و شهادت عاشورایی را دو بال پرواز شیعه خواند و از بعثت، غدیر، کربلا و ظهور به عنوان ارکان خط تشیع علوی نام برد.


مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در عراق، غدیر را روح بعثت پیامبر اکرم(ص)، واقعه عاشورا را احیا کننده غدیر و ظهور را میوه غدیر خواند و گفت: غدیر بزرگ ترین و مهم ترین عید مسلمانان بوده و از تمام اعیاد اسلامی و باستانی برتر، مهم تر و کارآمدتر است.


وی با بیان اینکه غدیر عیدالله اکبر است، به روایتی از امام صادق(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: هیچ پیامبری نیامد به جز اینکه از بودن عید غدیر خوشحال شد و حرمت آن را می دانست.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 50 نام برای این عید بزرگ غدیر وجود دارد، از یوم الولایه، یوم الکرامه، یوم المیثاق، یوم العباده، یوم الزینه، یوم الامن، یوم الشکر و یوم السرور به عنوان برخی از این اسامی نام برد.


وی با بیان آیه سوم سوره مائده که در بخشی از آن خدا می فرماید «امروز دین شما را به حد کمال رسانیدم و بر شما نعمتم را تمام کردم و بهترین آیین را که اسلام است برایتان برگزیدم»، تصریح کرد: غدیر روز یأس کافرین، اکمال دین، اتمام نعمت، رضایت حق و ابلاغ ولایت است.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در ادامه به رابطه کربلا با غدیر پرداخت و با بیان اینکه کربلا مقابله اسلام علوی با اسلامی اموی است، گفت: امروز اسلام ناب و انقلابی در برابر اسلام تحجر و تکفیر و اسلام آمریکایی و تجدد صف آرایی کرده است.


وی از اسلام لائیک و دنیاگرا، مرفهین بی درد، مرعوب قدرتها، منافقین و مستکبرین به عنوان شاخصه های اسلام آمریکایی و از اسلام خرافه و بدعت، مقدس ماب، فرومایگی، گوشه نشین و خشک و خشن به عنوان شاخصه اسلام تکفیری نام برد که امروز دنیا گرفتار آنها شده است.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در ادامه به بیان شاخصه های اسلام انقلابی همچون معنویت و تعقل، جهاد و شهادت، حامی مستضعفین، علم و معرفت، ظلم ستیز و عدالتخواه پرداخت و گفت: پیام غدیر ولایتمداری و اخوت دینی و پیام کربلا ظلم ستیزی و عدالتخواهی است.


| شناسه مطلب: 95978




کربلا غدیر



مطالب مرتبط

نظرات کاربران