جشن بزرگ غدیر ویژه زائران ایرانی کربلا برگزار شد جشن بزرگ غدیر ویژه زائران ایرانی کربلا برگزار شد جشن بزرگ غدیر ویژه زائران ایرانی کربلا برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جشن بزرگ غدیر ویژه زائران ایرانی کربلا برگزار شد جشن بزرگ غدیر ویژه زائران ایرانی کربلا برگزار شد جشن بزرگ غدیر ویژه زائران ایرانی کربلا برگزار شد جشن بزرگ غدیر ویژه زائران ایرانی کربلا برگزار شد جشن بزرگ غدیر ویژه زائران ایرانی کربلا برگزار شد

جشن بزرگ غدیر ویژه زائران ایرانی کربلا برگزار شد

جشن بزرگ عید غدیر خم ویژه زائران ایرانی کربلا از سوی دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، جشن بزرگ عید سعید غدیر خم را با حضور جمع کثیری از زائران ایرانی در حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع) برگزار کرد.


با توجه به اینکه عید سعید غدیر از جایگاه و اهمیت بسیاری برخوردار است و از این عید در کنار عید فطر و عید قربان به عنوان بزرگ ترین اعیاد اسلامی یاد می شود، تبیین اهمیت این روز به عنوان با عظمت ترین عید و بهترین روز سال از اهداف برگزاری این مراسم بود.


پیش از برگزاری مراسم که طبق برنامه قرار بود ساعت 9:30 شب در صحن مطهر حرم حضرت سیدالشهدا(ع) مقابل قتلگاه برگزار شود، آستان قدس حسینی ویژه برنامه ای را برای زائران عراقی تدارک دیده بود که این امر سبب تأخیر کوتاهی در آغاز جشن شد.


توزیع گل بین زائران در ابتدای برنامه صورت گرفت و زائران پس از استماع آیاتی چند از قرآن کریم، با بالا بردن و تکان دادن گل ها به استقبال این مراسم رفتند که با خواندن اشعاری در مدح و منزلت حضرت امیر(ع) شروع شد.


افزون بر مدیحه سرایی در بیان فضایل امام علی(ع)، حجت الاسلام سیدمحمد هژبری سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا نیز در سخنانی به بیان جایگاه و اهمیت عید سعید غدیر خم پرداخت و از این عید به عنوان بزرگ ترین عید اسلامی نام برد.


وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار داشت: بزرگ ترین و بهترین عید، عید غدیر است. چراکه در آن روز امیرمؤمنان علی(ع) به عنوان پرچمدار مردم منصوب شد.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با بیان اینکه منکر ولایت امام علی(ع)، منکر نبوت است، گفت: پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر فرمود ای علی جان آن کسی که ولایت تو را رد کند، نبوت مرا رد کرده است و کسی که در حق تو شک کند کافر است.


وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: هزار سال پیش از این که خدا آسمان ها و زمین را بیافریند، بر در بهشت نوشته شده است: «خدائی جز خدای یکتا نیست، محمد(ص) پیامبر خدا و علی(ع) برادر پیامبر خدا است».


پیامبر اکرم(ص) به امام علی(ع) فرمود «ای علی اگر کسی خدا را به اندازه نوح عبادت کند و همسنگ کوه احد در راه خدا طلا انفاق کند و ان مقدار عمر کند که هزار بار با پای پیاده حج به جای آورد و سپس در میان صفا و مروه مظلومانه کشته شود، اگر ولایت تو را نپذیرد بوی بهشت به مشامش نمی رسد و داخل بهشت نمی شود».


پایان بخش سخنان سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، خواندن ابیاتی در ارادت به ساحت مقدس امیرمؤمنان امام علی(ع) بود که زائران ایرانی حاضر در حرم سیدالشهدا(ع) وی را در خواندن شعر زیبای «مست تولای توام یا علی. محو تماشای توام یا علی» همراهی کردند.


خداوند در آیات ۳ و ۶۷ سوره مبارکه مائده چهار وصف عظیم را برای غدیر ذکر کرده است. این اوصاف چهارگانه مأیوس شدن کفار از دست اندازی به دین، کامل شدن دین، تمام کردن نعمت های الهی و راضی شدن به انتخاب دین اسلام(علی) برای مسلمانان است.


| شناسه مطلب: 95979




کربلا غدیر



مطالب مرتبط

نظرات کاربران