جشن ولایت و ویژه برنامه روایتگری غدیربرای حجاج ایرانی جشن ولایت و ویژه برنامه روایتگری غدیربرای حجاج ایرانی جشن ولایت و ویژه برنامه روایتگری غدیربرای حجاج ایرانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جشن ولایت و ویژه برنامه روایتگری غدیربرای حجاج ایرانی جشن ولایت و ویژه برنامه روایتگری غدیربرای حجاج ایرانی جشن ولایت و ویژه برنامه روایتگری غدیربرای حجاج ایرانی جشن ولایت و ویژه برنامه روایتگری غدیربرای حجاج ایرانی جشن ولایت و ویژه برنامه روایتگری غدیربرای حجاج ایرانی

جشن ولایت و ویژه برنامه روایتگری غدیربرای حجاج ایرانی

به مناسبت عید سعید غدیر ویژه برنامه جشن ولایت و امامت و روایتگری غدیر درجمع زائران ایرانی مستقر درهتل های مکه مکرمه در فضایی پر شور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، هتل های محل اسکان زائران ایرانی در مکه مکرمه دیشب و بامداد امروز(سه شنبه 29 مرداد)  صحنه حضور باشکوه ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت و عاشقان مولی الموحّدین حضرت علی(ع) بود که با شرکت درجشن با شکوه عید ولایت و ولایت ، این روز بزرگ را گرامی داشتند.


قرائت قرآن کریم توسط قاریان ممتاز کشورمان، مدیحه سرایی و شعر خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت ، اجرای تواشیح ومسابقه غدیر از جمله برنامه های این جشن بود و زائران با پخش شکلات و شیرینی این عید بزرگ اسلامی را به یکدیگر تبریک گفتند.


در آیین های جشن باشکوهی که در هتل هالی دی ان، ریتاج الحیاه، سناف ان و السلام برگزار شد حجت الاسلام علی سرچاهی راوی بعثه مقام معظم رهبری با بیان ولادت منحصر به فرد حضرت علی (ع) درخانه کعبه ، به ذکر فضائل امیرمومنان و اتفاقات تاریخی مهم آن دوران پرداخت.


وی دراین برنامه تربیت امیرالمؤمنین (ع) در دامان پیامبراکرم(ص) و همراهی امیرمومنان با نبی مکرم اسلام را یادآور شد و بعنوان نمونه به محاصره اقتصادی در شعب ابی طالب و رشادتهای امیرالمؤمنین در جنگ ها اشاره کرد.


حجت الاسلام سرچاهی که از تصاویر برای انتقال بهتر مطالب ارائه شده؛ استفاده می کرد با اشاره به ولایت و جانشینی حضرت علی (ع)  به ذکرمکان هایی پرداخت که اتفاقات تاریخی خاصی درباره امیرالمومنین نقل شده است و برای شیعیان اهمیت خاصی دارد.


وی در پایان این روایتگری که با استقبال زائران همراه بود وقایع سال دهم هجرت و دعوت به حجه الاسلام از طرف پیامبر، وحی به نبی اسلام در عرفات برای معرفی ولایت، جمع کردن مسلمانان در غدیرخم و معرفی حضرت علی به عنوان جانشین و دستوربیعت با امیرالمؤمنین را مورد اشاره قرار داد.




نظرات کاربران