حال و هوای کربلا در شب عید سعید غدیر + تصاویر حال و هوای کربلا در شب عید سعید غدیر + تصاویر حال و هوای کربلا در شب عید سعید غدیر + تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حال و هوای کربلا در شب عید سعید غدیر + تصاویر حال و هوای کربلا در شب عید سعید غدیر + تصاویر حال و هوای کربلا در شب عید سعید غدیر + تصاویر حال و هوای کربلا در شب عید سعید غدیر + تصاویر حال و هوای کربلا در شب عید سعید غدیر + تصاویر

حال و هوای کربلا در شب عید سعید غدیر + تصاویر

شهر مقدس کربلا به ویژه حرم های مطهر سیدالشهدا(ع) و قمر بنی هاشم(ع) با نصب پارچه نوشته هایی در بیان فضایل امام علی(ع) به استقبال عید سعید غدیر رفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، امروز روز عید غدیر است و زائران و شیفتگان آل الله(ع) از نقاط مختلف کشور عراق و دیگر کشورهای اسلامی، در نجف اشرف و در کنار بارگاه ملکوتی مولی الموحدین امیرالمؤمنین(ع) حضور دارند و عید را به یکدیگر تبریک و تهنیت می گویند.


سطح شهر مقدس کربلا، بین الحرمین و اطراف آن و به ویژه داخل صحن های مطهر حرم حضرت سیدالشهدا(ع) و حرم حضرت قمر بنی هاشم(ع) نیز آذین بندی و چراغانی شده و پارچه نوشته های متعددی در بیان فضایل امام علی(ع) و تبریک روز عید غدیر نصب شده است.


امروز شیعیان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) خوشحال و شادمان، فرخنده عید غدیر را جشن می گیرند، چراکه به فرموده امام صادق(ع) «بزرگ‌ترین و بهترین عید، عید غدیر است. زیرا در آن روز امیرمؤمنان علی(ع) به عنوان پرچمدار مردم منصوب شدند».


شب گذشته زائران در دسته ها و گروه های مختلف به بین الحرمین کربلا آمدند و به مولودی خوانی و مدیحه سرایی پرداختند و عید ولایت و امامت را به یکدیگر تبریک گفتند.


آستان قدس حسینی و آستان قدس عباسی نیز ویژه برنامه هایی را برای زائران عرب زبان تدارک دیده بودند که به ویژه در شب عید نمود بیشتری داشت و در حرم های مطهر امام حسین(ع) و حضرت قمر بنی هاشم(ع) و بین الحرمین شاهد برگزاری آن بودیم.


دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق نیز برنامه های متنوعی را در کربلای معلا، نجف اشرف و کاظمین مقدس تدارک دیده بود که روز گذشته همایش از غدیر تا کربلا و جشن بزرگ غدیر در حرم های مطهر سیدالشهدا(ع) و مقام صافی صفا در نجف برگزار شد.


پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، عید سعید غدیر را به تمامی شیفتگان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) تبریک و تهنیت گفته و برای همه زائران عتبات عالیات آرزوی سلامتی و قبولی طاعات و عبادات را دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران