دیدار وزیر حج وعمره نیجر با سرپرست حجاج ایرانی دیدار وزیر حج وعمره نیجر با سرپرست حجاج ایرانی دیدار وزیر حج وعمره نیجر با سرپرست حجاج ایرانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار وزیر حج وعمره نیجر با سرپرست حجاج ایرانی دیدار وزیر حج وعمره نیجر با سرپرست حجاج ایرانی دیدار وزیر حج وعمره نیجر با سرپرست حجاج ایرانی دیدار وزیر حج وعمره نیجر با سرپرست حجاج ایرانی دیدار وزیر حج وعمره نیجر با سرپرست حجاج ایرانی

دیدار وزیر حج وعمره نیجر با سرپرست حجاج ایرانی

جمهوری اسلامی ایران و نیجر از گسترش همکاری ها در حوزه حج استقبال کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج؛ آقای جبریل بوکاری وزیر حج و عمره نیجر و هیئت همراه امروز با حضور در بعثه مقام معظم رهبری  با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کردند.


نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت در این دیداربا اشاره به تعداد زائران کشورمان در آیین های مهم مذهبی از جمله حج تمتع، سفرعمره و زیارت اربعین همچنین سفر به حرم رضوی  گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که تجربیات خود را در حوزه حج وزیارت به نیجر و سایر کشورهای مسلمان آفریقایی منتقل کند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: تبادل افکار و تجربیات بین مسلمانان  در هم افزایی جامعه سلامی آثار مثبت و خوبی می تواند داشته باشد و به همکاری های فزاینده منجر شود.


در این دیدار وزیر حج و عمره نیجر با اشاره به مشترکات فرهنگی و دینی دو کشور، ازتوسعه همکاری ها و رفت و آمد هیئت ها بین دو کشور در حوزه حج و زیارت استقبال کرد و گفت: ایرانیان در توسعه فرهنگ اسلامی در نیجر نیز کمک کردند.


آقای جبریل بوکاری با اشاره به اینکه نیجر در موضوع حج  در حوزه های پزشکی ، حمل و نقل، تغذیه و نحوه مدیریت کاروان ها و استقرار در هتل ها نیازمند تجارب جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ما علاقمندیم با کمک های فنی ایران بتوانیم برنامه های حج خود را گسترش دهیم.


وی گفت: ما بین خود و برادران ایرانی هیچ فاصله ای احساس نمی کنیم و امیدواریم ملاقات و گفتگوهای امروز به همکاری های بیشتر بین وزارت حج و عمره نیجر و بعثه جمهوری اسلامی ایران منجر شود.


در ادامه این دیدارنماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت خواستار اولویت بندی بخش های مورد علاقه هیئت نیجر شد و گفت: آمادگی داریم کارگروههایی تشکیل و اطلاعات مورد نیاز شما در آن ارائه شود.


سرپرست حجاج ایرانی افزود: مسلمانان باید ید واحد باشند و در تعامل با یکدیگر حرکت و به هم کمک کنند.


وزیر حج و عمره نیجر نیز با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران با تمام توان  از مسلمانان حمایت می کند، گفت: ایران اسلامی همواره جامعه اسلامی را به وحدت و توسعه فرهنگ اسلامی دعوت کرده است و ما امیدواریم با همکاری شما در این مسیر کمک کنیم.


آقای جبریل بوکاری تاکید کرد: دشمنان بدنبال اختلاف افکنی بین مسلمانان هستند و ما با این موضوع آشنا هستیم و مسیر را بر اساس منافع مان انتخاب می کنیم.


وی با اشاره به اینکه آمریکا و کشورهای استکباری بدنبال تضعیف مسلمانان هستند، تاکید کرد: آنها نمی توانند برای ما برنامه ریزی کنند و تنها راه نجات مسلمانان اتحاد است.


وزیر حج و عمره نیجربا اشاره به جوان بودن جمعیت این کشورافزود: ما باور داریم تنها کشوری که می تواند به مسلمانها و تحقق وحدت کمک کند جمهوری اسلامی ایران است و امیدواریم شاهد اتحاد بین کشورهای مسلمان باشیم.


وی با اشاره به آزاد شدن نفت کش جمهوری اسلامی در تنگه جبل الطارق تصریح کرد: ایران در این قضیه مقتدرانه  ایستاد و این کشتی آزاد شد.


در پایان این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری درباره انتشارات بعثه مقام معظم رهبری در حوزه حج وزیارت و نحوه ساماندهی کاروانهای حج توضیحاتی داد و گفت: بیش از هزار عنوان کتاب در این حوزه در سایت بعثه بارگزاری شده است و برنامه های آموزشی به زبان های مختلف نیز در قالب لوح های فشرده تهیه شده که می تواند مورد استفاده وزارت حج و عمره نیجر قرار گیرد.


 


 




نظرات کاربران