التزام عملی به ولی خدا عالی ترین شکل دعا است التزام عملی به ولی خدا عالی ترین شکل دعا است التزام عملی به ولی خدا عالی ترین شکل دعا است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
التزام عملی به ولی خدا عالی ترین شکل دعا است التزام عملی به ولی خدا عالی ترین شکل دعا است التزام عملی به ولی خدا عالی ترین شکل دعا است التزام عملی به ولی خدا عالی ترین شکل دعا است التزام عملی به ولی خدا عالی ترین شکل دعا است

التزام عملی به ولی خدا عالی ترین شکل دعا است

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با برشمرد سه روش دعا کردن، بهترین و عالی ترین شکل دعا را التزام عملی به دستورات ولی خدا عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، مراسم سخنرانی بِعثه مقام معظم رهبری، صبح امروز (30 مردادماه) با حضور زائران ایرانی و دلباختگان حسینی در حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد.


حجت الاسلام سیدمحمد هژبری در این مراسم به بیان راز و رمز استجابت دعا پرداخت و روش دعا کردن به درگاه خدا و درخواست از ولی خدا را مهم ارزیابی کرد.


وی در ادامه نوع خواسته و چگونگی مطرح کردن آن را ضروری دانست و از درخواست فوری که برآورده شده است، درخواستی که به ضرر ما بوده و درخواستی که به نفع دنیا و آخرت است، به عنوان سه روش دعا کردن نام برد.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با اشاره به اینکه برخی درخواست ها به نفع ما نیست اما اصرار بر برآورده شدن آن داریم، اظهار داشت: باید از خدا و ولی خدا چیزی را بخواهیم که به درد ما بخورد نه اینکه سبب شرّ برای ما شود.


وی افزود: بسیاری از افرادی که با ولی خدا قهر کرده اند به سبب همین حوائج گروه دوم بوده که برآورده نشده یا برآورده شده است اما پشیمان شده اند که ای کاش برآورده نمی شد.


حجت الاسلام هژبری با طرح این سؤال که چگونه باید از بارگاه ولی خدا درخواست کنیم، گفت: درخواست زبانی در بین انواع درخواست ها از همه ضعیف تر است. باید با گوش و چشم درخواست کرد و گفت که من هرچه امر کردید گوش داده و اطاعت کردم.


وی با بیان اینکه اگر درخواست کننده امر ولی خدا را شنید اما چشم نگفت حداقل باید به زبان عذرخواهی کند، تصریح کرد: عالی ترین شکل درخواست التزام عملی به ولی خدا است.


 


| شناسه مطلب: 96011




کربلا عید غدیر



مطالب مرتبط

نظرات کاربران