رفسنجانی ها برای 950 شهید خود عمره مفرده انجام می دهند رفسنجانی ها برای 950 شهید خود عمره مفرده انجام می دهند رفسنجانی ها برای 950 شهید خود عمره مفرده انجام می دهند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رفسنجانی ها برای 950 شهید خود عمره مفرده انجام می دهند رفسنجانی ها برای 950 شهید خود عمره مفرده انجام می دهند رفسنجانی ها برای 950 شهید خود عمره مفرده انجام می دهند رفسنجانی ها برای 950 شهید خود عمره مفرده انجام می دهند رفسنجانی ها برای 950 شهید خود عمره مفرده انجام می دهند

رفسنجانی ها برای 950 شهید خود عمره مفرده انجام می دهند

زائران کاروانهای حج شهرستانهای رفسنجان و انار استان کرمان به نیابت از 956 شهید این شهرستانها، عمره مفرده در مکه مکرمه انجام می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین عسگری مسئول مراسمات بعثه مقام معظم رهبری امروز چهارشنبه به خبرنگار ستاد خبری حج گفت: مدیران شش کاروان رفسنجان و انار تصمیم گرفته اند به نیابت از شهیدان منطقه خود در مسجد حدیبیه احرام بسته و اعمال عمره مفرده برای آنها انجام دهند.


وی افزود: این یک کار جدید در برنامه های حج تمتع است که به ابتکار امام جمعه رفسنجان که خود از  حجاج امسال است، صورت می گیرد.


عسگری خاطرنشان کرد: طبق این برنامه، هر یک از حاجیان کاروانها نایب الزیاره یکی از شهیدان می شود و به نام او، طواف و اعمال عمره مفرده را در مسجدالحرام انجام می دهد.


این مقام مسئول در بعثه مقام معظم رهبری گفت که اجرای این برنامه هفته جاری آغاز شده است و تا پایان هفته و انجام زیارت به نیابت از همه شهیدان ادامه خواهد داشت.


به گفته عسگری، کاروانهای یادشده، «مدینه قبل» هستند و زیارت شهر پیامبر را قبل از انجام مناسک حج تمتع انجام داده اند. به همین دلیل، تا زمان بازگشت به ایران فرصت کافی برای انجام عمره مفرده دارند.


عمره مفرده از اقسام عمره و عبارت از مناسکی است که به‌منظور زیارت کعبه انجام می‌شود.


اعمال عمره مفرده شامل احرام در یکی از میقاتها، طواف و نماز آن، سعی بین صفا و مروه، تقصیر (کوتاه کردن مو یا ناخن)، طواف نسا و نماز آن است.




نظرات کاربران