ثبت حدود 5.6 میلیون جابجایی برای زائران ایرانی در مکه ثبت حدود 5.6 میلیون جابجایی برای زائران ایرانی در مکه ثبت حدود 5.6 میلیون جابجایی برای زائران ایرانی در مکه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ثبت حدود 5.6 میلیون جابجایی برای زائران ایرانی در مکه ثبت حدود 5.6 میلیون جابجایی برای زائران ایرانی در مکه ثبت حدود 5.6 میلیون جابجایی برای زائران ایرانی در مکه ثبت حدود 5.6 میلیون جابجایی برای زائران ایرانی در مکه ثبت حدود 5.6 میلیون جابجایی برای زائران ایرانی در مکه

ثبت حدود 5.6 میلیون جابجایی برای زائران ایرانی در مکه

مسؤول نقل ترددی حج 98 گفت: از ابتدای ایام حج تا کنون بالغ بر 5 میلیون و 588 هزار و 940 تردد (تعداد فرصت صندلی و سرانه ایجاد شده برای جابجایی زائران) در خطوط 19 گانه مکه مکرمه ثبت و انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج؛ مرتضی آقایی روز چهارشنبه با اعلام مطلب فوق افزود: 19 خط فعال در مسیر هتل ها و مسجد الحرام برنامه ریزی شد که امسال توانستیم این خطوط را 36 ساعت زودتر از سال گذشته فعال کرده و به زائران ایرانی خدمت رسانی کنیم.
به گفته وی، هم اینک با توجه به کاهش حجاج مستقر در مکه 180 دستگاه اتوبوس و 9 دستگاه مینی بوس با مجموع ظرفیت 9 هزار و 226 صندلی در این مسیرها فعال هستند.


مسؤول نقل ترددی حج 98 با بیان اینکه سرانه ترددی برای هر زائر روزانه به طور متوسط 3.6 تردد است، افزود: فقط در روز گذشته 184 هزار و 320 تردد ثبت شده است.
وی عنوان کرد: در بخشی دیگر از حوزه ترددی، کاروان های زیارت دوره را داریم که هم اکنون در مدینه برای حجاج "مدینه بعد" نیز دایر است و تا کنون 15 کاروان با جمعیت 2 هزار و 33 زائر از برنامه زیارت دوره استفاده کرده اند و حمل و نقل آنان با 47 دستگاه اتوبوس انجام شده است.
آقایی ادامه داد: ضمن آنکه برای زائران مدینه بعد نیز این برنامه تا آخرین روز حضور زائران انجام می شود.
وی اضافه کرد: از ابتدای ایام حج در مکه نیز در مجموع و تاکنون 71 هزار و 584 زائر در قالب 492 کاروان از برنامه زیارت دوره این شهر با یکهزار و 589 دستگاه اتوبوس بهره مند شده اند.




نظرات کاربران