جشن باشکوه عید غدیر زایران ایرانی نجف اشرف در صافی صفای یمانی جشن باشکوه عید غدیر زایران ایرانی نجف اشرف در صافی صفای یمانی جشن باشکوه عید غدیر زایران ایرانی نجف اشرف در صافی صفای یمانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جشن باشکوه عید غدیر زایران ایرانی نجف اشرف در صافی صفای یمانی جشن باشکوه عید غدیر زایران ایرانی نجف اشرف در صافی صفای یمانی جشن باشکوه عید غدیر زایران ایرانی نجف اشرف در صافی صفای یمانی جشن باشکوه عید غدیر زایران ایرانی نجف اشرف در صافی صفای یمانی جشن باشکوه عید غدیر زایران ایرانی نجف اشرف در صافی صفای یمانی

جشن باشکوه عید غدیر زایران ایرانی نجف اشرف در صافی صفای یمانی

همزمان با سالروز عید غدیر خم، مراسم جشن باشکوهی از سوی بعثه مقام معظم رهبری و با حضور زائران ایرانی در مقام صافی صفای یمانی نجف اشرف برگزار شد. این مراسم با شکوه با حضور کاروان های ایرانی و با برنامه‌های متنوعی مانند شعرخوانی، سخنرانی، مدیحه سرایی، تواشیح و... برپا گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه اظلاع رسانی حج، جشن بزرگ عید سعید غدیر، سه شنبه 30 مردادماه از ساعت 17 با استقبال گسترده زائران ایرانی در مقام اثیب یمانی معروف به صافی صفا برگزار شد.


در آغار این برنامه حجت الاسلام حسینی اراکی در سخنان کوتاهی به بیان اهمیت روز غدیر در سیره نبوی و روایات اهل بیت علیهم السلام پرداخت و در ادامه گروه تواشیح شعری در مدح مولا علی بن ابی طالب(ع) همخوانی نمودند. سپس مداح مراسم حاج جمال رحیمی با خواندن اشعاری پرشور زایران را از برکات این روز بهره­مند نمود.


در پایان برنامه حجت الاسلام والمسلمین حسین کاردان مسئول بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف با خواندن صیغه عقد اخوت این سنت حسنه را در جوار حرم علوی گرامی داشت. عقد اخوت صیغه‌ای مخصوص دارد و به‌موجب آن دعای خیر و عیادت و صله یکدیگر و همچنین شفاعت در آخرت را بر خود وظیفه می‌کنند؛ و همان‌گونه که در متن صیغه عقد برادری آمده است، اقتضای این برادری شریک ساختن طرف دیگر در دعا، زیارت و شفاعت است؛ یعنی اگر دعا نمود، به برادر خویش نیز دعا کند و اگر به زیارت اولیای خدا مانند پیامبر (ص) و ائمه (ع) نائل شد، از جانب او نیز زیارت کند؛ همچنین در قیامت اگر حق شفاعتی نصیب او گردید، از وی شفاعت نماید. در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق و آقای واعظی مسئول ستاد عملیات شمسا در نجف نیز حضور داشتند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران