محبت و تبعیت دو ملاک مهم ولایتمداری است محبت و تبعیت دو ملاک مهم ولایتمداری است محبت و تبعیت دو ملاک مهم ولایتمداری است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
محبت و تبعیت دو ملاک مهم ولایتمداری است محبت و تبعیت دو ملاک مهم ولایتمداری است محبت و تبعیت دو ملاک مهم ولایتمداری است محبت و تبعیت دو ملاک مهم ولایتمداری است محبت و تبعیت دو ملاک مهم ولایتمداری است

محبت و تبعیت دو ملاک مهم ولایتمداری است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق از محبت و تبعیت به عنوان دو ملاک مهم ولایتمداری نام برد و گفت: حاکم اسلامی افزون بر مشروعیت، محبوبیت نیز دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در جلسه توجیهی روحانیان و مداحان عتبات عالیات، امیرمؤمنان علی(ع) را جامع تمام صفات کمال و جمال خواند و پیروی از آن حضرت را تنها راه نجات بشریت دانست.


وی امام علی(ع) را به عنوان خلیفه‌ای که خداوند ایشان را تعیین فرموده است، عنوان کرد، یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) ولایت امام علی(ع) را ابلاغ و اعلام کرد و در واقع در مقام اثبات برای مردم برآمد، وگرنه در مقام ثبوت و واقع، علی(ع) از ناحیه خداوند برگزیده شده بود.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق خاطرنشان کرد: انتخاب خداوند نیز از روی حکمت و عدالت است و چنانچه کسی واجد شرایط نباشد، به یقین انتخاب نخواهد شد.


وی ولایت امام علی(ع) را ولایت پیامبر(ص) و ولایت پیامبر را ولایت خداوند خواند و افزود: اطاعت از امام علی(ع) اطاعت از خداوند است.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی گفت: برخی از افراد درباره آن حضرت غلو می کنند و برخی در خصوص آن حضرت بغض و کینه به خرج می دهند که خود امام(ع) فرمود دو گروه هلاک می شوند، یکی کسانی که درباره من غلو می کنند و دیگری کسانی که با من دشمنی دارند.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به معنای مولی در جریان غدیر اظهار کرد: حاکم اسلامی‌ افزون بر مشروعیت، محبوبیت نیز دارد و از این‌رو از مسلمانان خواسته شده است که امیرمؤمنان(ع) را دوست بدارند و هم از دستورات و فرامین آن حضرت اطاعت کنند.




نظرات کاربران