دیدار رئیس و کادر مرکزی هیئت پزشکی حج و زیارت با سرپرست حجاج ایرانی دیدار رئیس و کادر مرکزی هیئت پزشکی حج و زیارت با سرپرست حجاج ایرانی دیدار رئیس و کادر مرکزی هیئت پزشکی حج و زیارت با سرپرست حجاج ایرانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار رئیس و کادر مرکزی هیئت پزشکی حج و زیارت با سرپرست حجاج ایرانی دیدار رئیس و کادر مرکزی هیئت پزشکی حج و زیارت با سرپرست حجاج ایرانی دیدار رئیس و کادر مرکزی هیئت پزشکی حج و زیارت با سرپرست حجاج ایرانی دیدار رئیس و کادر مرکزی هیئت پزشکی حج و زیارت با سرپرست حجاج ایرانی دیدار رئیس و کادر مرکزی هیئت پزشکی حج و زیارت با سرپرست حجاج ایرانی

دیدار رئیس و کادر مرکزی هیئت پزشکی حج و زیارت با سرپرست حجاج ایرانی

رئیس و کادر مرکزی هیئت  پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشورمان امروز با  حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در بعثه مقام معظم رهبری درمکه مکرمه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این دیدار  نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به روایت" أکرم الشّیم إکرام المُصاحب وإسعاف الطّالب " از امام علی (ع)، خدمتگزاری به زائران بیمار را کاری فوق العاده ارزشمند توصیف و تاکید کرد: کمک کردن به زائران بیمار و ناتوان نزد باریتعالی پاداش مضاعفی دارد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه بیمارحاجتمندی خود را به پزشک ابرازمی کند، افزود: نجات دادن بیمار توفیق الهی است و شما در واقع به زائر حاجتمند کمک می کنید.


سرپرست حجاج ایرانی خطاب به حاضران گفت: قدر خدمتگزاری به زائر را بدانید و خدا را سپاسگزار باشید که چنین توفیقی و لطفی نصیب تان شده است.


وی درادامه سخنان خود پویایی در فعالیت های هیئت پزشکی را ضروری خواند وگفت: با نگاه به جلو حرکت و تلاش کنید همواره یک گام پیش و سرآمد باشید .


نماینده ولی فقیه تصریح کرد: استفاده از راهکارهای نو ازجمله نرم افزارهای مناسب برای دسترسی سریعتر به پزشکان درمواقع ضروری که امسال بکار گرفته شد  اقدام موفقی بود که نشان داد می توان از امکانات روز در ارائه خدمات بهتر به زائر حداکثر بهره را برد.


سرپرست حجاج ایرانی همچنین استفاده از کارشناسان با تجربه با هدف نگاه نقادانه به فعالیت های هیئت پزشکی را در شناخت آسیب ها و کاستی ها موثر دانست و گفت: با استفاده از نتیجه این گونه بررسی ها می توان در روند فعالیت ها تحول ایجاد کرد.


وی با اشاره به اینکه در بازدید از هتل ها اکثر زائران از خدمات هیئت پزشکی رضایت داشتند، اظهار داشت: به هر میزان پزشک از نظر روحی، اخلاقی و روانی با زائر ارتباط برقرر کند به درمان او کمک کرده است.


نماینده ولی فقیه  در پایان سخنان خود از رئیس مرکز پزشکی حج وزیارت خواست زمینه را برای جذب پزشکان بیشتر در چرخه اعزام های حج فراهم آورد تا تعداد بیشتری از پزشکان با خدماتی که این مجموع ارائه می دهد، آشنا شوند.


برپایه این گزارش در ابتدای این دیدار دکتر محمد تقی حلی ساز رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر، ازفعالیت های مراکز درمانی مدینه منوره و مکه مکرمه و بیمارستان زائران ایرانی در مکه گزارشی ارائه کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد که خدمات ارائه شده نسبت به سال های قبل بهتر بوده است. 


وی خرید داروی مورد نیازحج در زمان و با قیمت مناسب و انتقال آن به عربستان را از موفقیت های امسال دانست و تاکید کرد:  با تدابیری که اندیشیده شده کمبود دارو در مراکز درمانی و مطب ها برای خدمت رسانی به حجاج نداریم .


دکتر حلی ساز گفت: آسیب شناسی درخصوص فعالیت های هیئت پزشکی انجام می شود و برای هوشمند کردن فعالیت های این مرکز تهیه و استفاده ازنرم افزارهای رایانه ای در اولویت قرار دارد .


وی افزود: امسال کادر هیئت پزشکی حج و زیارت متشکل از557 نفراست که حدود 440 نفر آنها پزشک هستند و تاپایان عملیات حج آمادگی دارند درمطب های مستقر درهتل ها ، درمانگاههای مدینه و مکه  و بیمارستان مکه به زائران ایرانی خدمات ارائه دهند. 


این گزارش حاکیست، دراین دیدارهمچنین چند تن از حاضران نقطه نظرات خود را در خصوص فعالیت های مرکز پزشکی حج بیان نموده و در خصوص نحوه ارائه خدمات در مشاعر، بیمارستان مکه و استفاده از خدمات بیمارستانی کشور میزبان پیشنهاداتی مطرح کردند.




نظرات کاربران