سرپرست حجاج ایرانی: 

رضایت عمومی زائران بالا است + فیلم سرپرست حجاج ایرانی: 

رضایت عمومی زائران بالا است + فیلم سرپرست حجاج ایرانی: 

رضایت عمومی زائران بالا است + فیلم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرپرست حجاج ایرانی: 

رضایت عمومی زائران بالا است + فیلم سرپرست حجاج ایرانی: 

رضایت عمومی زائران بالا است + فیلم سرپرست حجاج ایرانی: 

رضایت عمومی زائران بالا است + فیلم سرپرست حجاج ایرانی: 

رضایت عمومی زائران بالا است + فیلم سرپرست حجاج ایرانی: 

رضایت عمومی زائران بالا است + فیلم
سرپرست حجاج ایرانی:

رضایت عمومی زائران بالا است + فیلم

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، وضعیت کلی زائران ایرانی مستقر در سرزمین وحی را «خوب» و رضایت عمومی آنها را «بالا» توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» امروز چهارشنبه در جریان بازدید از هتل های «میزاب البهاء» و «میزاب الحسن» در منطقه عزیزیه مکه مکرمه گفت:« زائران ایرانی از فرصتی که پیش آمده و مسجدالحرام قدری خلوت تر شده است، استفاده و در برنامه های نماز جماعت آن بیشتر حضور پیدا می کنند. برخی نیز عمره مفرده انجام می دهند و در مجموع، رضایت عمومی بالا است.»


وی افزود: با این حال، منتظر هستیم عربستان سعودی برخی اقدامات از جمله در منا را انجام دهد تا زائرین ایرانی در آرامش و رفاه بیشتری در سال های آینده مناسک حج را انجام دهند.


مسئول بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به کمبود فضا و وضعیت سرویسهای بهداشتی منا گفت که بخاطر این وضعیت، امسال شرمنده حجاج ایرانی شدیم.



حجت الاسلام والمسلمین نواب در پاسخ خبرنگاری که علت حضور مداوم نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی را در جمع زائران درهتل های مکه و مدینه جویا شد، اظهارداشت: وظیفه همه ما است که در خدمت زائران باشیم.


وی افزود: ما در بین آنها حضور می یابیم تا چنانچه کمبودی وجود دارد، پیگیری و مشکل را برطرف کنیم.


حجاج ایرانی مستقر در این هتل ها، 8 کاروان از استانهای اصفهان، یزد، اراک و چهارمحال و بختیاری بودند که در روزهای اخیر، دو کاروان از یزد و اصفهان به کشور بازگشته اند اما برخی کاروانها تا 16 شهریور – آخرین روز بازگشت حجاج ایرانی به کشور – همچنان در این هتل مستقر خواهند بود.


نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی همراه با آقای «علی رضا رشیدیان» در جریان این بازدید از درمانگاه و رستورانهای بخش مردان و زنان دو هتل که در جوار یکدیگر قرار دارند، بازدید کرده و به آنها «زیارت قبول» گفتند.


دکتر انتشاری پزشک آزاده اهل نجف آباد اصفهان که مشغول طبابت بیماران این هتل ها بود، به نماینده ولی فقیه توضیح داد که از صبح تا ظهر 47 بیمار را ویزیت کرده است.


وی با اشاره به وضعیت درمانی در این هتل گفت: تزریقات برادران را خودم انجام می دهم اما  امور تزریقات بانوان را چندتن از زائران زن که آشنا به امور درمانی و تزریقات هستند، به صورت افتخاری بر عهده دارند.


حجاج مرد نیز که غذای ناهارشان آبگوشت بود، در استقبال از سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج و زیارت چند بار صلوات فرستاده و به آنها خوشامد و خیر مقدم گفتند.


پس از آنکه نماینده ولی فقیه از حجاج مرد پرسید چنانچه مساله یا مشکلی دارند، بیان کنند، یکی از آنان درباره لزوم اختصاص اتاق به حجاجی که به صورت خانوادگی در کاروانها حضور دارند، سخن گفت و پیشنهاد کرد با توجه به خروج برخی کاروانها و ایجاد فضا در هتل در این زمینه اقدام شود.


اتاقهای همه هتلها در موسم حج تمتع به منظور ایجاد ظرفیت برای همه حجاج و پیشگیری از افزایش هزینه ها، به صورت مردانه و زنانه تقسیم می شود.


حجت الاسلام والمسلمین نواب پاسخ داد: این موضوع از قبل پیش بینی شده و به همه مدیران مجموعه ها اعلام شده است با توجه به خروج کاروانها، ظرفیتهای ایجاد شده را در اختیار خانواده ها قرار دهند تا فضای بیشتری برای زائران ایجاد شود.


وی افزود: کاروانها حتی می توانند از ظرفیت هتلهای مجاوردر اختیار حجاج ایران نیز استفاده کنند.


آقای رشیدیان نیز همانجا به مسئولین مجموعه دستور داد موضوع را پیگیری و نسبت به این امر برای اعضای کاروانها اقدام کنند.


این موضوع آنجا اهمیت خود را بیشتر نشان داد که چندتن از زائران از اینکه اتاقهای هتل فضای کافی برای چهار تا پنج نفر را  ندارد، انتقاد کردند و خواستار تغییر این وضعیت شدند.


سرپرست حجاج ایرانی توضیح داد: دولت عربستان هر ساله در موسم حج تمتع به منظور ایجاد ظرفیت برای دو میلیون و 500 هزار زائر بیت الله الحرام بر اساس دستورالعملی به نام ترخیص، به همه هتلها مجوز پذیرش مسافر را تا بیش از دو برابر ظرفیت آنها نسبت به زمان سفرعمره می دهد و این وضعیت باعث می شود تراکم اتاق هتلها بسیار بالا برود. با این حال، جمهوری اسلامی ایران به منظور رفاه حال حجاج خویش همواره بسیار کمتر از مجوز اعلام شده، زائر در هتلها اسکان می دهد.


اعتراض به کیفیت نان توزیعی، نارضایتی از افت شدید ارزش پول ملی ایران در برابر ارزهای خارجی، انتقاد از وضعیت ایام بیتوته در سرزمین منا، درخواست جابجایی پرواز از سوی برخی مسافران، درخواست بهبود غذای رژیمی برای حجاج و موضوعاتی درباره وضعیت داروها از جمله مسائلی بود که حجاج ایرانی درجریان این بازدید مطرح کردند و نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با حوصله به همه آنها گوش داد و از مسئولین خواست به نیازهای زائران پاسخ داده شود.


گرفتن عکس یادگاری با حجاج در مقابل هتل پایان بخش بازدید از هتل های میزاب البهاء و میزاب الحسن بود.


 


 


 


 


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران