مراسم تجلیل از پیشکسوتان حج برگزار شد مراسم تجلیل از پیشکسوتان حج برگزار شد مراسم تجلیل از پیشکسوتان حج برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مراسم تجلیل از پیشکسوتان حج برگزار شد مراسم تجلیل از پیشکسوتان حج برگزار شد مراسم تجلیل از پیشکسوتان حج برگزار شد مراسم تجلیل از پیشکسوتان حج برگزار شد مراسم تجلیل از پیشکسوتان حج برگزار شد

مراسم تجلیل از پیشکسوتان حج برگزار شد

مراسم تجلیل از « پیشکسوتان حج » عصر چهارشنبه با حضور نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج و زیارت در مکه مکرمه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این مراسم از 85 نفر از کسانی که با رسیدن به سن 60 سالگی دوره خدمت آنان به حجاج و ضیوف الرحمان به پایان رسیده است، با اهدای لوح تقدیر و جوایزی قدردانی شد.


حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه وسرپرست حجاج ایرانی در این مراسم ، از «خدمات، تلاشها، زحمات و فداکاریهای» همه کسانی که در طول عمر خویش در خدمت ضیوف الرحمان و حرم آل الله بوده اند، قدردانی کرد و گفت: هر چند این مقطع اکنون پایان می پذیرد اما تا زمانی که در زندگی امکان خدمت به دیگران وجود دارد، انسان نباید از پای بنشیند.


وی با استناد به آیات و روایات درباره «کارمندی» و ویژگی های آن صحبت کرد و گفت: کارمند خوب کسی است که توانا و امین و به تعبیر امروزی، متخصص و متعهد باشد.


نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه شرایط زندگی انسان در دوره های مختلف سنی متفاوت است، به کسانی که دوره خدمت آنان به ضیوف الرحمان پایان یافته و به سن بازنشستگی رسیده اند، توصیه کرد وقت بیشتری را صرف خانواده و فرزندان و نوه های خویش کنند.


وی گفت: با فرزندانتان دوست باشید تا در دنیای پرهیاهوی امروز، دامن پر مهر خانواده را رها نکنند.


آقای «علی رضا رشیدیان» رییس سازمان حج و زیارت نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: کار حمله داری، خدمت به کاروانهای حج و عمره و زیارت کار بسیار سختی بوده است و ما افتخار می کنیم ادامه دهندگان راه آنها و راه ابراهیم خلیل (ع)، انبیاء و ائمه طاهرین (ع) هستیم.


وی خطاب به پیشکسوتان حج گفت: شما ستارگان درخشانی در مسیر خدمت به ضیوف الرحمان بودید و جوانان باید اخلاص و خدمت صادقانه را از شما بیاموزند و به آن وفادار بمانند.


رییس سازمان حج و زیارت همچنین اطمینان داد که از تجارب و مشورتهای پیشکسوتان حج برای خدمت به زائران بیت الله الحرام استفاده خواهد شد.




نظرات کاربران