پخت غذای زائران ایرانی دردو آشپزخانه مرکزی در مکه + فیلم

سازمان حج وزیارت برای تهیه غذای بهداشتی ، سالم، متنوع و مطابق با ذائقه ایرانی امسال از دو آشپزخانه متمرکز در عربستان برای پخت غذای بیش از 86500 زائر کشورمان استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، بیش از 86500 زائر ایرانی امسال به سرزمین وحی مشرف شدند و سازمان حج وزیارت با هدف تامین غذای بهداشتی ، سالم و متنوع  و منطبق با ذائقه حجاج کشورمان  امکانات و تجهیزات دوآشپزخانه مرکزی ابوالجدایل و الافندیه را به خدمت گرفت.


آشپزخانه الافندیه بزرگترین مرکز کانیزه تهیه غذای گرم در شهر مکه مکرمه است، که  در دو سال گذشته احداث و تکمیل شده و ظرفیت طبخ هفتاد هزار پرس غذا در هر وعده را دارد.


آشپزخانه ابوالجدایل هم در سال 85 افتتاح شده و می تواند در هروعده تا   25000 پرس غذای مورد مصرف حجاج ایرانی را تامین کند.



امسال در دو آشپزخانه الافندیه و ابواجدایل به ترتیب  200  و 63 نفر نیروی انسانی اعزامی از ایران که از بهترین آشپزان و سرآشپزان کشورمان هستند، به همراه صدها کارگر محلی که امر نظافت و شستشو را برعهده دارند، به صورت شبانه روزی برای تهیه غذای حجاج ایرانی تلاش کرده اند.


در برنامه غذایی امسال صبحانه گرم به صورت یک روز در میان، دوبار سالاد در هفته و یک نوبت ماست و خیارنیز پیش بینی و اجراء شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران