حفظ آبروی مؤمن واجب است حفظ آبروی مؤمن واجب است حفظ آبروی مؤمن واجب است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حفظ آبروی مؤمن واجب است حفظ آبروی مؤمن واجب است حفظ آبروی مؤمن واجب است حفظ آبروی مؤمن واجب است حفظ آبروی مؤمن واجب است

حفظ آبروی مؤمن واجب است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق آبروی مؤمن را برابر با جان او دانست و بر لزوم ‌حفظ آبروی مؤمن تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در جلسه توجیهی روحانیان و مداحان عتبات، با اشاره به روایتی از امام کاظم(ع) به جایگاه والا و مقام مؤمن اشاره کرد و حفظ آبروی مؤمن را ضروری دانست.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با بیان اینکه ریختن آبروی مؤمن، ترور شخصیت او است و ترور شخصیت بدتر از ترور شخص است، گفت: ریختن آبروی مؤمن مانند ریختن‌ خون اوست.


وی خاطرنشان کرد: امام هفتم شیعیان می فرمایند که اگر آبروی کسی را ببرید، در همین دنیا آبروی شما برده می شود و اگر آبروی کسی را حفظ کنید، خداوند آبروی شما را حفظ می کند.


حجت الاسلام والمسملین نجفی روحانی در ادامه از روحانیان و مداحان عتبات خواست که زائران را به حفظ آبروی مؤمن توصیه کنند و از آنان بخواهند که هم نسبت به حفظ آبروی خود و هم برای حفظ آبروی مؤمن تلاش کنند و به یکدیگر احترام بگذارند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، خوش رویی، خوش خویی، خوش گویی، خوش اخلاقی، خوش خدمتی و خوش دستی و اخلاق حسنه را بزرگترین سرمایه اجتماعی دانست و گفت: خوش اخلاقی را در رفتار و گفتار و برخورد با دیگران نشان دهیم.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق ضرورت ترویج اقامه نافله شب در بین زائران را متذکر شد و با بیان حدیثی یادآور شد: حتی در طول سفر که نافله نماز ظهر و عصر ساقط می شود، اقامه نافله نماز شب بر قوت خود باقی است و به خواندن آن سفارش شده است.


| شناسه مطلب: 96063




کربلا آبروی داری



مطالب مرتبط

نظرات کاربران