زیارت کربلا انسان را در عرصه معنویت و بصیرت بیمه می کند زیارت کربلا انسان را در عرصه معنویت و بصیرت بیمه می کند زیارت کربلا انسان را در عرصه معنویت و بصیرت بیمه می کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زیارت کربلا انسان را در عرصه معنویت و بصیرت بیمه می کند زیارت کربلا انسان را در عرصه معنویت و بصیرت بیمه می کند زیارت کربلا انسان را در عرصه معنویت و بصیرت بیمه می کند زیارت کربلا انسان را در عرصه معنویت و بصیرت بیمه می کند زیارت کربلا انسان را در عرصه معنویت و بصیرت بیمه می کند

زیارت کربلا انسان را در عرصه معنویت و بصیرت بیمه می کند

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به آثار و آداب زیارت در زندگی انسان، گفت: زیارت کربلا زندگی را متحول و دگرگون می سازد و انسان را در عرصه معنویت و بصیرت بیمه می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، جمعی از پرسنل عقیدتی سیاسی ستادکل فرماندهی ناجا کل کشور همراه خانواده هایشان با حضور در دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی دیدار و گفتگو کردند.


در این دیدار که به مدت یک ساعت به طول انجامید، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق ضمن آرزوی قبولی زیارات اعتاب مقدسه، زیارت امام حسین(ع) را فرصتی بزرگ برای تغییر و تحول در اندیشه و رفتار انسان عنوان کرد و آن را با سایر سفرها متفاوت خواند.


وی افزود: زیارت امام حسین(ع) کتابی پر رمز و راز و دانشگاهی با ظرفیت بالا و شامل درس های عمومی و تخصصی و توفیق بزرگی است که باید نسبت به این توفیق بزرگ خدا را شاکر بود و از اینکه ما بضاعت رعایت حد اعلای ادب حضور را نداریم باید اعتذار نماییم.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی خاطرنشان کرد: در زیارت سپاس و اعتذار دو رکن مهم معرفتی است که انسان هم قدردانی کند و هم نسبت به قصورهای خویش عذرخواهی نماید.


وی در ادامه زیارت جامعه کبیره که از امام هادی(ع) صادر شده است را بسیار مهم و پر معنا خواند و اظهار داشت: این زیارت نامه یک دوره امام شناسی کامل با مضامین بسیار عالی است که می توان در حرم های همه ائمه معصومین(ع) آن را خواند.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه در عراق با اشاره به مراتب زیارتنامه خواندن و اصل زیارت، عنوان کرد: زیارت ملاقات با امام است که چون امام از نظر جسمانی در این عالم حضور ندارد و شهید شده است، با چشم دل باید با امام ملاقات کرد و در حرم دل با امام دیدار کرد و به راز و نیاز پرداخت.


وی رعایت آداب ظاهری زیارت مانند وضو و غسل، ذکر، طهارت لباس و بدن و خودداری از امور لغو را لازم دانست و افزود: رعایت آداب باطنی زیارت بسیار مهم تر از آداب ظاهری آن است و در حقیقت آداب ظاهری مقدمه رسیدن به آداب باطنی است.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با اشاره به آثار زیارت در زندگی انسان یادآور شد: آداب باطنی زیارت زندگی را متحول و دگرگون می سازد و انسان را در عرصه معنویت و بصیرت بیمه می کند.


شایان ذکر است در بخش  از این مراسم هر یک از حاضران در جلسه به ذکر سئوالاتی درباره فلسفه و چگونگی اطمینان یافتن از قبولی زیارت پرداختند که مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق به این سئوالات پاسخ گفت.


| شناسه مطلب: 96081




کربلا زیارت



مطالب مرتبط

نظرات کاربران