ارائه طرح پیاده سازی سیستم‌های مجازی ویژه زائران عتبات

رئیس مؤسسه آموزش عالی الکترونیکی برخط با حضور در دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، طرح پیاده سازی سیستم های مجازی ویژه زائران عتبات را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، دکتر فریدون شعبانی‌نیا رئیس مؤسسه آموزش عالی اکترونیکی بر خط با حضور در دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، با حجت الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی دیدار و گفتگو کرد.


وی در این دیدار با اشاره به امکانات فضای مجازی در ارائه آموزش و ارتقای دانش و مهارت های نیروی انسانی، طرح پیاده سازی سیستم های مجازی بین ایران و عراق و ویژه زائران عتبات را ارائه کرد و گفت: در آموزش مجازی هزینه های مربوط به رفت و آمد کاسته شده و از اتلاف وقت جلوگیری می شود.


عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی شیراز با بیان اینکه با پیاده سازی این طرح، چه از نظر فرهنگی، تبلیغات و چه مسائل سیاسی و آموزشی، خدمات مناسبی ارائه خواهد شد، افزود: سیستم های مجازی، آینده دنیا را قبضه کرده اند و امروز همه چیز براساس این سیستم ها پیش می رود.


وی با اشاره به هزینه های زیاد آموزش در داخل کشور، مجازی سازی همه کارها را امکان پذیر دانست و گفت: به عنوان نمونه شما نیاز دارید که روحانیانی را در حوزه عتبات آموزش دهید، با راه اندازی سیستم های مجازی می توانید از داخل خاک عراق به آموزش روحانیان داخل کشور بپردازید.


شعبانی نیا همچنین با اشاره به نیاز دانشگاه های عراق و ایران به همکاری گسترده با یکدیگر و فعالیت اساتید برجسته ایرانی به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه های عراق، استفاده از سیستم های مجازی را در این زمینه بسیار مؤثر دانست و برای راه اندازی آن اعلام آمادگی کرد.


رئیس مؤسسه آموزش عالی الکترونیکی بر خط همچنین در تماسی تلفنی با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به تبیین طرح خود پرداخت که حجت الاسلام غلامرضا اباذری از این طرح استقبال کرد و گفت: ارائه خدمات مجازی در ایام اربعین حسینی بسیار اهمیت دارد.


وی افزود: یکی از طرح هایی که ما از گذشته پیگیر راه اندازی آن بودیم و تاکنون موفق نشده ایم، ارائه خدمات مجازی برای زائران اربعین بود که به راحتی بتوانند مکان های استقرار یکدیگر را پیدا کنند که به عنوان فاز نخست می توانیم از این طرح استفاده کنیم.


براساس صحبت های انجام شده بین رئیس مؤسسه آموزش عالی الکترونیکی برخط و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق، قرار شد که یک روز به صورت حضوری، طرح پیاده سازی سیستم های مجازی بین ایران و عراق و ویژه زائران بررسی شود.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نیز در این دیدار اهمیت فضای مجازی را یادآور شد و افزود:  فضای مجازی بستر بسیار گسترده و وسیعی برای اطلاع رسانی و تبلیغ و آموزش و ارتباطات است که باید به نحو صحیح و درست از آن استفاده کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران