جمعی از فرهیختگان اندونزی با مسئول بعثه مقام معظم رهبری دیدار کردند

جمعی از فرهیختگان و دانشگاهیان اندونزی که در مکه مکرمه بسر می برند، با حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب » نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این دیدار که امروز در محل بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت:  ارتباطات میان کشورهای اسلامی می تواند در رشد و هم افزایی آنها بسیار موثر باشد.


وی افزود: ایران اسلامی در طول تاریخ به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خویش و قرارگرفتن در قلب دنیای اسلام با کشورهای مسلمان ارتباط خوب و ماندگاری داشته است و اکنون نیز از گسترش روابط با آنها استقبال می کند.


سرپرست حجاج ایرانی خاطرنشان کرد: برادران و خواهران مسلمان می توانند با سفر به ایران، آن را به عنوان وطن دوم خویش تلقی کرده و با تلاشها، فعالیتها و دستاوردهای مردم آن در عرصه های مختلف از نزدیک آشنا شوند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب از اندونزی به عنوان کشوری فعال، پویا و دارای مردمی مهربان، پرکار و کوشا نام برد که اهل محبت، فهیم و معتقد به اسلام هستند.


چندتن از شرکت کنندگان در این نشست نیز دیدار با نماینده ولی فقیه را «افتخاری بزرگ» برای خود دانسته و از او به عنوان نماینده رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران تجلیل کردند.


«آتونگ سلیمان» استاد فلسفه در دانشگاههای اندونزی گفت: شیعیان که شمار آنها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در اندونزی به یکصدنفر نمی رسید اکنون به بیش از دو میلیون نفر افزایش یافته اند و فعالیتهای زیادی برای ترویج آیین اهل بیت (ع) انجام می دهند.


خانم «یانی» هم دیدار با مسئول بعثه مقام معظم رهبری را تحقق یک رویای دیرینه برای خویش دانست و گفت: من هنوز هم باورم نمی شود که در این جلسه هستم و با مسئولان ایرانی صحبت می کنم.


سرپرست حجاج ایرانی در پاسخ گفت که عشق و علاقه به کعبه و حج، همه مسلمانان را از سراسر جهان در مکه مکرمه جمع کرده است.


چندتن دیگر از شرکت کنندگان در این جلسه نیز موضوعات مختلفی در باره ایران و اندونزی مطرح کردند و در باره موضوعات مورد علاقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران