جمعی از فرهیختگان اندونزی با مسئول بعثه مقام معظم رهبری دیدار کردند جمعی از فرهیختگان اندونزی با مسئول بعثه مقام معظم رهبری دیدار کردند جمعی از فرهیختگان اندونزی با مسئول بعثه مقام معظم رهبری دیدار کردند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جمعی از فرهیختگان اندونزی با مسئول بعثه مقام معظم رهبری دیدار کردند جمعی از فرهیختگان اندونزی با مسئول بعثه مقام معظم رهبری دیدار کردند جمعی از فرهیختگان اندونزی با مسئول بعثه مقام معظم رهبری دیدار کردند جمعی از فرهیختگان اندونزی با مسئول بعثه مقام معظم رهبری دیدار کردند جمعی از فرهیختگان اندونزی با مسئول بعثه مقام معظم رهبری دیدار کردند

جمعی از فرهیختگان اندونزی با مسئول بعثه مقام معظم رهبری دیدار کردند

جمعی از فرهیختگان و دانشگاهیان اندونزی که در مکه مکرمه بسر می برند، با حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب » نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این دیدار که امروز در محل بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت:  ارتباطات میان کشورهای اسلامی می تواند در رشد و هم افزایی آنها بسیار موثر باشد.


وی افزود: ایران اسلامی در طول تاریخ به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خویش و قرارگرفتن در قلب دنیای اسلام با کشورهای مسلمان ارتباط خوب و ماندگاری داشته است و اکنون نیز از گسترش روابط با آنها استقبال می کند.


سرپرست حجاج ایرانی خاطرنشان کرد: برادران و خواهران مسلمان می توانند با سفر به ایران، آن را به عنوان وطن دوم خویش تلقی کرده و با تلاشها، فعالیتها و دستاوردهای مردم آن در عرصه های مختلف از نزدیک آشنا شوند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب از اندونزی به عنوان کشوری فعال، پویا و دارای مردمی مهربان، پرکار و کوشا نام برد که اهل محبت، فهیم و معتقد به اسلام هستند.


چندتن از شرکت کنندگان در این نشست نیز دیدار با نماینده ولی فقیه را «افتخاری بزرگ» برای خود دانسته و از او به عنوان نماینده رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران تجلیل کردند.


«آتونگ سلیمان» استاد فلسفه در دانشگاههای اندونزی گفت: شیعیان که شمار آنها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در اندونزی به یکصدنفر نمی رسید اکنون به بیش از دو میلیون نفر افزایش یافته اند و فعالیتهای زیادی برای ترویج آیین اهل بیت (ع) انجام می دهند.


خانم «یانی» هم دیدار با مسئول بعثه مقام معظم رهبری را تحقق یک رویای دیرینه برای خویش دانست و گفت: من هنوز هم باورم نمی شود که در این جلسه هستم و با مسئولان ایرانی صحبت می کنم.


سرپرست حجاج ایرانی در پاسخ گفت که عشق و علاقه به کعبه و حج، همه مسلمانان را از سراسر جهان در مکه مکرمه جمع کرده است.


چندتن دیگر از شرکت کنندگان در این جلسه نیز موضوعات مختلفی در باره ایران و اندونزی مطرح کردند و در باره موضوعات مورد علاقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران