تمدن بزرگ اسلامی امروز به وحدت، امنیت و علم نیاز دارد تمدن بزرگ اسلامی امروز به وحدت، امنیت و علم نیاز دارد تمدن بزرگ اسلامی امروز به وحدت، امنیت و علم نیاز دارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تمدن بزرگ اسلامی امروز به وحدت، امنیت و علم نیاز دارد تمدن بزرگ اسلامی امروز به وحدت، امنیت و علم نیاز دارد تمدن بزرگ اسلامی امروز به وحدت، امنیت و علم نیاز دارد تمدن بزرگ اسلامی امروز به وحدت، امنیت و علم نیاز دارد تمدن بزرگ اسلامی امروز به وحدت، امنیت و علم نیاز دارد

تمدن بزرگ اسلامی امروز به وحدت، امنیت و علم نیاز دارد

جانشین سرپرست حجاج ایرانی گفت:‌ برای تشکیل تمدن بزرگ اسلامی همانند زمان پیامبر در مدینه النبی باید وحدت، امنیت و علم و تعاون در جوامع اسلامی حاکم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، گردهمایی زائران اهل سنت تحت عنوان «تمدن بزرگ اسلامی»  با حضور آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری جانشین سرپرست حجاج ایرانی و جمعی از علمای اهل سنت کشورمان و مدیران اجرایی حج در هتل موفنبیک مدینه النبی برگزار شد.


در این گردهمایی آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ویژگی های تمدن اسلامی در دوران پیامبر در شهر مدینه، اظهار داشت: یکی از کارهای نبی گرامی اسلام ایجاد روحیه تعاون در ساخت مسجد النبی بود که در پرتو تعاون هر فردی گوشه ای از کار را برعهده گرفت تا این مسجد بنا شد.


وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد «تمدن نوین اسلامی»، تصریح کرد: این رویکرد به همان تمدن اسلامی زمان پیامبر بازمی‌گردد و باید یکپارچگی، تعاون و وحدت در میان امت اسلامی جاری شود و نباید مسلمانان به روی یکدیگر شمشیر بکشند. 


جانشین سرپرست حجاج ایرانی اختلاف و فتنه انگیزی و جنگ را خواسته کسانی دانست که نمی خواهند حکومت اسلامی بزرگ تشکیل شود و عنوان کرد: آنها (کشورهای استکباری) در عیش و نوش هستند و در کشورهای اسلامی جنگ به راه انداخته‌اند.


آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه امنیت یکی از مباحث مهمی بود که پیامبر برای جامعه بزرگ اسلامی دنبال می‌کرد، خاطرنشان کرد: در قرآن نیز به تعاون سفارش شده است، بنابراین باید همه به تأسی از این موضوع کمک حال جامعه اسلامی بوده و همبستگی داشته باشیم تا در کنار هم زندگی مسالمت آمیز بر قرار شود.


وی به جایگاه علم و اقتدار در کشورهای اسلامی پرداخت و یادآور شد: علم، اقتدار به همراه می‌آورد. هر کشوری آن را داشته باشد مقتدر خواهد بود. باید به زمانی برگردیم که کشورهای اروپایی از علم مسلمانان استفاده می کردند. خوشبختانه ایران اسلامی امروز برخوردار از این موهبت الهی است و تحت شعار «ما میتوانیم» توانسته این موضوع را محقق کند.


به گفته آیت الله حسینی بوشهری، جامعه اسلامی می تواند به اهداف بلندی که پیامبر فرمودند برسد و امروز همه ما مخاطب کلام نورانی رسول الله (ص) در روایت‌های مربوط به کسب علم هستیم. امروز دانشمندان جوان ایرانی در برخی از علوم و دانش ها حرف اول را می زنند.


جانشین سرپرست حجاج ایرانی به نقش صبر و بردباری پیامبر در شکل‌گیری جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: عده‌ای به پیامبر دشنام می‌دادند اما ایشان آنها را نفرین نمی‌کرد و می فرمود اگر می دانستند جایگاه من کجاست چنین کاری را نمی کردند. ایشان به هدایت مردم مشغول بودند و مدارا کردن با مردم را وظیفه خود می دانستند.


وی با تاکید بر این که رسول خدا، امت اسلامی را به وحدت سفارش کرده است، خطاب به حضار و علمای بزرگ اهل سنت کشورمان بیان داشت: امروز اقوام و مذاهب در ایران اسلامی با وحدت کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و در غم و شادی هم شریک هستند و این به لطف الهی و با مهربانی و دلسوزی بدست آمده است. این همان سیره پیامبر است.


وی با طرح این سوال که گاهی عده‌ای تصور می کنند تمدن بزرگ اسلامی چیست، توضیح داد: وحدت، اخلاق، کرامت انسانی، امنیت، تعاون ، یکپارچگی و فتح قله‌های دانش و علم اساس و اهداف تمدن بزرگ اسلامی است که نشانه یک جامعه رشد یافته تلقی می شود.


در این گردهمایی که ناصر حویزاوی رئیس ستاد مدینه نیز حضور داشت حجت‌الاسلام والمسلمین هادی اکبری مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در سخنانی به فلسفه و اهداف تمدن بزرگ اسلامی پرداخت و یادآور شد: امروز ایران داعیه‌دار تمدن بزرگ اسلامی است. قوانین و احکام اسلام به خودی خود، ظرفیت تمدن سازی بزرگ را دارد و قرآن جامع ترین کتاب اسلامی قلمداد می‌شود.


وی ادامه داد: بر اساس دیدگاه علمای جهان اسلام، تمدن بزرگ اسلامی برای ادامه حیات به امنیت، آرامش، ایدئولوژی، همبستگی، همکاری و تعاون، اخلاق در جامعه، صبر و تحمل در برابر اندیشه های مختلف و ده‌ها موضوع دیگر نیاز دارد. دشمن به دنبال ایجاد درگیری و اختلاف در ممالک اسلامی است تا جلوی تشکیل تمدن بزرگ اسلامی و علم و پیشرفت آنها را بگیرد.


در ادامه این گردهمایی، گروه تواشیح اهل سنت استان گلستان مدحی را در وصف حضرت محمد (ص) قرائت کردند. همچنین برخی از علما و حجج اسلام در این همایش در وصف پیامبر و تمدن بزرگ اسلامی به ایراد سخن پرداختند.


 




نظرات کاربران