بهترین راه توسل تبعیت محض از امام رئوف است بهترین راه توسل تبعیت محض از امام رئوف است بهترین راه توسل تبعیت محض از امام رئوف است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بهترین راه توسل تبعیت محض از امام رئوف است بهترین راه توسل تبعیت محض از امام رئوف است بهترین راه توسل تبعیت محض از امام رئوف است بهترین راه توسل تبعیت محض از امام رئوف است بهترین راه توسل تبعیت محض از امام رئوف است

بهترین راه توسل تبعیت محض از امام رئوف است

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا بهترین راه توسل را تبعیت محض از امام رئوف عنوان کرد و زبان، اشک و عمل توأمان را سبب استجابت دعا دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، مراسم سخنرانی بِعثه مقام معظم رهبری، صبح امروز (دوم شهریور) با حضور زائران ایرانی و دلباختگان حسینی در حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد.


حجت الاسلام سیدمحمد هژبری در این مراسم به بیان راز و رمز استجابت دعا پرداخت و روش دعا کردن به درگاه خدا و درخواست از ولی خدا را مهم ارزیابی کرد.


وی در ادامه نوع خواسته و چگونگی مطرح کردن آن را مهم ارزیابی کرد و افزود: در زیارت عرض می کنیم «انا سائلکم؛ من گدای شما هستم»، آقای ما مأمور به این آیه است که فرمود «وَأَمَّا السَّائِلَ فَلَا تَنْهَرْ؛ گدا را از در خانه ات رد نکن».


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با طرح این سئوال که چرا بسیاری از حوائج ما برآورده نمی شود؟ گفت: دعا امری تخصصی است، با زبانت از امام درخواست کرده ای خوب است اما کافی نیست، اشک هم به کمکت آمد عالی است اما باز هم کافی نیست.


وی زبان، اشک و عمل توأمان را سبب استجابت دعا دانست و افزود: حداقل از شروع سفر بررسی کنید که به زیارت چه کسی آمده اید، صفات آن بزرگوار را در این مسیر مسافرت بر روی خود پیاده کنید تا طول موج شما با امام یکی شود.


حجت الاسلام هژبری در ادامه با انتقاد از کسانی که مدام ضرب المثل «چراغی که به خانه روا است به مسجد حرام است» را تکرار می کنند، این ضرب المثل را یزیدی خواند و گفت: اگر سیدالشهدا(ع) این حرف را زده بود، کربلا ایجاد نمی شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران