تصاویر حضور زائران در حرم نبوی و قبرستان بقیع تصاویر حضور زائران در حرم نبوی و قبرستان بقیع تصاویر حضور زائران در حرم نبوی و قبرستان بقیع بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تصاویر حضور زائران در حرم نبوی و قبرستان بقیع تصاویر حضور زائران در حرم نبوی و قبرستان بقیع تصاویر حضور زائران در حرم نبوی و قبرستان بقیع تصاویر حضور زائران در حرم نبوی و قبرستان بقیع تصاویر حضور زائران در حرم نبوی و قبرستان بقیع

تصاویر حضور زائران در حرم نبوی و قبرستان بقیع

زائران مدینه بعد، پس از انجام اعمال مناسک حج به سرزمین مقدس و نورانی مدینه، شهر پیامبر مهربانی آمده‌اند تا از لحظه‌ لحظه‌های حضور خود در فضای آرام و معنوی بیشترین بهره‌ را ببرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، زائران مدینه بعد به حجاجی اطلاق می‌شود که از ابتدای سفر خود به مکه مکرمه رفته و پس از انجام اعمال مناسک حج و حضور در سرزمین عرفات، مشعر و منا راهی مدینه منوره می‌شوند.


یکی از مستحبات سفر حج این است که حاجیان پس از انجام اعمال حج، وارد مدینه النبی شده و به زیارت مرقد مطهر رحمت اللعالمین پیامبر مهربانی و قبور ائمه بقیع و دیگر صالحان و پاکان این سرزمین بروند.


مدت سفر حجاج بیت‌الله الحرام در مدینه بعد 4 شب و 5 روز است که فرصتی کوتاه، اما بسیار معنوی و پربرکت خواهد بود به شرطی که زائران از آن کمال بهره‌ را ببرند.


در حال حاضر مشاهدات از حرم نبوی و قبرستان بقیع در طول ساعت شبانه روز نشان می‌دهد که زائران از لحظه‌ها به خوبی استفاده کرده و با توجه به نزدیک بودن بخش عمده‌ هتل‌ها به حرم پیامبر، خود را برای انجام زیارت و ادای فریضه نماز به این مکان مقدس می‌رسانند و با خدای خود به راز و نیاز و عبادت و خواندن قرآن می‌پردازند.


لحظه‌هایی که سالیان سال است چهره‌های آفتاب خورده آنها انتظار رسیدن چنین روزی را می‌کشد و اکثرا پس از 13 سال این توفیق را پیدا کرده و حضرت دوست آنها را به سرزمین خود فراخوانده است.


بنابراین زائران قدر این ساعات و روزها رو می‌دانند و لحظات خود را در حرم آخرین پیامبر وحی، می‌گذرانند و برای شفای مریضان و تمام کسانی که التماس دعا داشته‌اند، دعا می‌کنند.


| شناسه مطلب: 96112




مدینه حج 98 زائران



مطالب مرتبط

نظرات کاربران