کربلا سرزمین پرچمداران عشق است

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با بیان اینکه کربلا سرزمین پرچمداران عشق است، از حضرت عباس(ع) به عنوان سالار پرچمداران هستی نام برد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، مراسم سخنرانی و مدیحه سرایی از سوی دفتر نمایندگی بِعثه مقام معظم رهبری در کربلا، (دوم شهریور) پس از نماز مغرب و عشاء با حضور زائران ایرانی در سرداب علقمی حرم مطهر قمر بنی هاشم(ع) برگزار شد.


حجت الاسلام سیدمحمد هژبری در این مراسم از شهادت عاشقانه به عنوان بزرگ ترین درس یاران سیدالشهدا(ع) نام برد و گفت: کربلا سرزمین پرچمداران عشق است و حضرت ابوالفضل عباس(ع)، سالار پرچمداران هستی است.


وی در ادامه صبر به عنوان یکی از ویژگی های پرچمداران الهی نام برد و گفت: یکی از سئوال های مهمی که درباره صبر پرسیده می شود آن است که چرا باید صبور باشیم و چگونه باید صبر کنیم.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با بیان اینکه صبر قدرت مدیریت احساسات است، خاطرنشان کرد: در ساحت ولایت به تعداد بسیار زیادی از انسان های بزرگ احتیاج داریم و صبر است که سرباز بزرگ ولی الله را تربیت می کند.


وی همچنین در پاسخ به این سئوال که چگونه باید صبر داشت، به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و از صبر در برابر طاعت خدا، صبر در برابر معصیت و صبر در برابر مصیبت به عنوان انواع صبر نام برد.


پس از سخنرانی حجت الاسلام هژبری، حاج مجتبی باقری مداح بعثه مقام معظم رهبری در کربلا به نوحه خوانی و مدیحه سرایی در بیان فضایل حضرت قمر بنی هاشم(ع) پرداخت.


| شناسه مطلب: 96114




کربلا عباس بن علی



مطالب مرتبط

نظرات کاربران